DS7 Crossback Performance Line – Ez igen!

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2019. február 8.
Címkék: , ,
Rovat:
Frissen nyitott autószalonnal és egy új modellel, a DS7-tel kezdi itthoni önálló pályafutását a PSA konszernen Citroen márkájából kivált modell.

A Citroen márkából kivált DS 2015 óta önálló vonalat képvisel a PSA konszernen belül. Magyarországon itthoni értékesítését nem is tette annyira érdekelté az eddig inkább Citroen-modellek egyedivé tételével összevont márka megítélése, de a vezetőség úgy gondolta, hogy a DS-modellek értékesítése kizárólag önálló bemutatótermekben történhet 2019-től. Frissen nyitott autószalonnal és egy új modellel, a DS7-tel kezdi itthoni önálló pályafutását, melyet rögtön próbára is fogtunk.

DS7 Crossback

A Performance csomagban a krómozott alkatrészeket matt feketére cserélték, 19 colos kerék ebben a színben csak ehhez a csomaghoz jár (A szerző felvételei)

A francia luxust ültették be legújabb modelljükbe, a SUV kategória újabb tagjába, amely látványban sem hagy kívánni valót maga után. Abszolút sikerült egy teljesen egyedi megjelenést tervezni a Crossbacknek, a tipikus SUV-megjelenés mellett olyan különleges DS ACTIVE LED VISION névre keresztelt első lámpák kaptak helyet, melyek a látványos megjelenés mellett 180 fokban elforgó, három külön darabból álló LED-diódával működnek. Így a diódák különböző közlekedési helyzetekben egymástól függetlenül világítanak az útra, amelyet az autó sebességétől és a kormány állásától tesznek függővé, további érdekessége, hogy az autó nyitásakor bíborszínű fénnyel világítanak. Emellett a függőlegesen futó, gyöngysorszerű nappali menetfény a futófényes irányjelzőkkel együtt még különlegesebbé teszi a gépkocsi egyedi világítását.

DS7 Crossback

A karosszériája hegesztést és ragasztást kombináló technikával készül, a 4573 mm-es hosszú alakja tipikus SUV-forma, de egyedi megoldásokban sincs hiány

De az impozáns, függőleges orr-részében is tökéletesen kifejeződik az autó előkelősége. A hatszögletű DS WINGS hűtőrács gyémánthatású, újfajta mintázattal készül, az embléma címerként ékeskedik a hűtőmaszk közepén. Az első és hátsó oldalfalak határozott élei teszik hangsúlyossá az autó oldalsó vonalvezetését és kiemelik ideális arányokkal rendelkező SUV-jellegét. Hátul, a szépen ívelt, elektromos mozgatású csomagtérajtó teszi letisztulttá a Crossbacket. A csomagtérajtóba integrált hátsó lámpák lézergravírozással készülnek, így a LED-technika mellett látványos 3D-s hatást értek el a rombuszalakú, fénycsíkokkal tarkított világítótestben, mely szintén nem úszta meg név nélkül, melyet ez esetben 3D Rear Lights néven emlegetnek.

DS7 Crossback

Egy lépésre az önvezető autótól a DS7 Connected Pilot rendszerét 30 és 180 km/h között lehet használni, a vezető helyett vezérli a gépkocsi sebességét és iránytartását, természetesen igényli a kormány finom érintését

DS7 Crossback

Finom anyagokat használnak a belső térben, a kormány fogása kiváló, rajta a gombok minőségi benyomást keltenek

Az avantgárd jelző a belső térre vonatkozóan is igaz, látványos, két 12 colos képernyő kapott helyet. Az egyik képernyő megkönnyíti a navigációt, amely 3D-s grafikával hódít, valamint kezeli a multimédiás felületet és a Mirror Screen teljes kínálatát. A másik képernyő személyre szabható és egy digitális műszercsoportot foglal magában.

DS7 Crossback

Minden innen vezérelhető, de a fontosabb funkciókat külön gombsorról is elő lehet hívni, a 12 colos érintőképernyő HD felbontással és Mirror Screen funkciókkal kényeztet

DS7 Crossback

Jól látszik, hogy éppen forognak a diódák a LED-lámpában, a három részből álló világítótest alkalmazkodik a megvilágítandó útfelülethez

A Performance felszereltség esetében rengeteg az Alcantara bőr a belső térben, a nagy felületeket borító anyag az igényes kidolgozás mellett magas minőségi színvonalat mutat, úgymint a gombok megmunkálása is profi munka, kialakítása és formája a hátsó lámpák világára hasonlít.

DS7 Crossback

Futófényes az index fénye, szépen megmunkált a hátsó lámpa, mely szintén csak LED-technológiával dolgozik

DS7 Crossback

Alcantara huzatot kaptak az elektromosan állítható ülések a Performance csomag esetében, a combtámasz külön állítható kézzel

A helykínálattal nincs gond, viszont itt is az egyedi megjelenésen volt a hangsúly. A műszerfal tetején található a belső tér ékessége, a luxus világából ismert BRM Chronographes óragyártó céggel való együttműködés gyümölcse, amelyet kimondottan a Crossback-modell számára gyártanak. A startgomb megnyomására az óra fedele kinyílik, és a kronométer kibillen ékszerdobozszerű helyéről. A másik különlegességért a francia Focal céget hívták segítségül, az utastérben elhelyezett 14 hangszóróból álló egység valóban elégedettséget váltott ki tökéletes hangzásának köszönhetően.

DS7 Crossback

Mint ékszer a dobozban, az indítógomb felett elhelyezett, a BRM cég által gyártott óra a 2016-ban bemutatott DS E-TENSE tanulmányautóból származik

DS7 Crossback

Hátul is kényelmes, elektromosan állítható a háttámla és itt is mindent Alcantara borít

Hátul is kényelmesen utazhatunk az elektromosan állítható hátsó üléstámlák és a széles könyöklő hosszú úton is kényelmessé teszik az utazást. Az 555 literes csomagtér szintén nagyvonalú, jól pakolható, a padló kivehető.

DS7 Crossback

A finoman, de hatásosan működő nyolcfokozatú váltó karja látványos, de ezt már ismerhetjük a konszerntárs más modelljeiből

A motortérben egy temperamentumos 1,6 literes PureTech motort találunk 180 lóerővel, melyhez egy EAT8 nevű, nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Eddig csak hatfokozatú váltókat ismerhettünk a DS-modellekben, az új váltó sokat javít a komfortérzeten, ráadásul a fogyasztásra is jó hatással van, továbbá az észrevétlen működés mellett a fejlett kipörgésgátló-rendszerrel együttműködve rossz menetkörülmények között jobb tapadást biztosít. Mert a DS7 a SUV-kategória különceként abban is egyedi, hogy négykerékhajtású rendszer nem kapható hozzá.

DS7 Crossback

A csomagtérajtó elektromosan működik, mögötte 555 literes térrel gazdálkodhatunk, innen egy kar segítségével dönthetőek a második sor ülései

Viszont nem is a Citroenhez tartozna, ha nem lenne hozzá valami egyedi futómű, mely kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, egy bonyolult elven alapuló, de nagyon innovatív elektronikai technológiát foglal magában. A rendszer ötméteres távolságban érzékeli az úthibákat az autó előtt és a lengéscsillapítók folyamatos vezérlésével kivédi azok hatásait. Az itthoni utak keményen megdolgoztatják a rendszert, plusz a télies körülmények miatt folyamatos munkában dolgozik kényelmünk érdekében úgy, hogy a kameraképek alapján a rendszer külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre.

DS7 Crossback

A DS7 modellt Párizsban tervezték és a franciaországi Mulhouse-i gyárban készül, árképzésé kiváló, a 180 lóerős motorral szerelt sportos Performance Line modell 11,3 millió forintos árról indul, míg jól felszerelt tesztautónkon 14,8 milliós ár szerepel

Mindenképpen az, aminek látszik a DS7, őszinte autó, kívül egyedi dizájn jellemzi, míg belül a luxus a Performance esetében több sportos kiegészítővel ötvözve kel versenyre ebben az erős kategóriában. Tökéletesen érezni, hogy a Crossback projektcsapata az autó tervezése során különös figyelmet fordított arra, hogy az autózás újfajta élményét teremtse meg.

Kapcsolódó cikkek:


A halhatatlan Dalí
2019. február 1.

A halhatatlan Dalí

Az életet olykor habzsoló festő félt a haláltól, de elérte vágyát: halhatatlanná vált.

Nissan Navara N-Guard – A szívem fekete…
2019. január 25.

Nissan Navara N-Guard – A szívem fekete…

Az elmúlt években rengeteget változott a terepjárók, leginkább a pick upok felhasználási területe. A terepjárókból lett SUV-modellek pár kivételével elkényelmesedtek, míg a kemény tereptől sem megriadó teherhordó platós autók inkább életstílus felé, mint a kemény munka irányába tendálnak.

A Teide tetején
2019. január 22.

A Teide tetején

Munkatársunk Tenerife és egyben Spanyolország legmagasabb pontjáról tekintett le a világra.