DS7 Crossback Performance Line – Ez igen!


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Frissen nyitott autószalonnal és egy új modellel, a DS7-tel kezdi itthoni önálló pályafutását a PSA konszernen Citroen márkájából kivált modell.

A Citroen márkából kivált DS 2015 óta önálló vonalat képvisel a PSA konszernen belül. Magyarországon itthoni értékesítését nem is tette annyira érdekelté az eddig inkább Citroen-modellek egyedivé tételével összevont márka megítélése, de a vezetőség úgy gondolta, hogy a DS-modellek értékesítése kizárólag önálló bemutatótermekben történhet 2019-től. Frissen nyitott autószalonnal és egy új modellel, a DS7-tel kezdi itthoni önálló pályafutását, melyet rögtön próbára is fogtunk.

DS7 Crossback

A Performance csomagban a krómozott alkatrészeket matt feketére cserélték, 19 colos kerék ebben a színben csak ehhez a csomaghoz jár (A szerző felvételei)

A francia luxust ültették be legújabb modelljükbe, a SUV kategória újabb tagjába, amely látványban sem hagy kívánni valót maga után. Abszolút sikerült egy teljesen egyedi megjelenést tervezni a Crossbacknek, a tipikus SUV-megjelenés mellett olyan különleges DS ACTIVE LED VISION névre keresztelt első lámpák kaptak helyet, melyek a látványos megjelenés mellett 180 fokban elforgó, három külön darabból álló LED-diódával működnek. Így a diódák különböző közlekedési helyzetekben egymástól függetlenül világítanak az útra, amelyet az autó sebességétől és a kormány állásától tesznek függővé, további érdekessége, hogy az autó nyitásakor bíborszínű fénnyel világítanak. Emellett a függőlegesen futó, gyöngysorszerű nappali menetfény a futófényes irányjelzőkkel együtt még különlegesebbé teszi a gépkocsi egyedi világítását.

DS7 Crossback

A karosszériája hegesztést és ragasztást kombináló technikával készül, a 4573 mm-es hosszú alakja tipikus SUV-forma, de egyedi megoldásokban sincs hiány

De az impozáns, függőleges orr-részében is tökéletesen kifejeződik az autó előkelősége. A hatszögletű DS WINGS hűtőrács gyémánthatású, újfajta mintázattal készül, az embléma címerként ékeskedik a hűtőmaszk közepén. Az első és hátsó oldalfalak határozott élei teszik hangsúlyossá az autó oldalsó vonalvezetését és kiemelik ideális arányokkal rendelkező SUV-jellegét. Hátul, a szépen ívelt, elektromos mozgatású csomagtérajtó teszi letisztulttá a Crossbacket. A csomagtérajtóba integrált hátsó lámpák lézergravírozással készülnek, így a LED-technika mellett látványos 3D-s hatást értek el a rombuszalakú, fénycsíkokkal tarkított világítótestben, mely szintén nem úszta meg név nélkül, melyet ez esetben 3D Rear Lights néven emlegetnek.

DS7 Crossback

Egy lépésre az önvezető autótól a DS7 Connected Pilot rendszerét 30 és 180 km/h között lehet használni, a vezető helyett vezérli a gépkocsi sebességét és iránytartását, természetesen igényli a kormány finom érintését

DS7 Crossback

Finom anyagokat használnak a belső térben, a kormány fogása kiváló, rajta a gombok minőségi benyomást keltenek

Az avantgárd jelző a belső térre vonatkozóan is igaz, látványos, két 12 colos képernyő kapott helyet. Az egyik képernyő megkönnyíti a navigációt, amely 3D-s grafikával hódít, valamint kezeli a multimédiás felületet és a Mirror Screen teljes kínálatát. A másik képernyő személyre szabható és egy digitális műszercsoportot foglal magában.

DS7 Crossback

Minden innen vezérelhető, de a fontosabb funkciókat külön gombsorról is elő lehet hívni, a 12 colos érintőképernyő HD felbontással és Mirror Screen funkciókkal kényeztet

DS7 Crossback

Jól látszik, hogy éppen forognak a diódák a LED-lámpában, a három részből álló világítótest alkalmazkodik a megvilágítandó útfelülethez

A Performance felszereltség esetében rengeteg az Alcantara bőr a belső térben, a nagy felületeket borító anyag az igényes kidolgozás mellett magas minőségi színvonalat mutat, úgymint a gombok megmunkálása is profi munka, kialakítása és formája a hátsó lámpák világára hasonlít.

DS7 Crossback

Futófényes az index fénye, szépen megmunkált a hátsó lámpa, mely szintén csak LED-technológiával dolgozik

DS7 Crossback

Alcantara huzatot kaptak az elektromosan állítható ülések a Performance csomag esetében, a combtámasz külön állítható kézzel

A helykínálattal nincs gond, viszont itt is az egyedi megjelenésen volt a hangsúly. A műszerfal tetején található a belső tér ékessége, a luxus világából ismert BRM Chronographes óragyártó céggel való együttműködés gyümölcse, amelyet kimondottan a Crossback-modell számára gyártanak. A startgomb megnyomására az óra fedele kinyílik, és a kronométer kibillen ékszerdobozszerű helyéről. A másik különlegességért a francia Focal céget hívták segítségül, az utastérben elhelyezett 14 hangszóróból álló egység valóban elégedettséget váltott ki tökéletes hangzásának köszönhetően.

DS7 Crossback

Mint ékszer a dobozban, az indítógomb felett elhelyezett, a BRM cég által gyártott óra a 2016-ban bemutatott DS E-TENSE tanulmányautóból származik

DS7 Crossback

Hátul is kényelmes, elektromosan állítható a háttámla és itt is mindent Alcantara borít

Hátul is kényelmesen utazhatunk az elektromosan állítható hátsó üléstámlák és a széles könyöklő hosszú úton is kényelmessé teszik az utazást. Az 555 literes csomagtér szintén nagyvonalú, jól pakolható, a padló kivehető.

DS7 Crossback

A finoman, de hatásosan működő nyolcfokozatú váltó karja látványos, de ezt már ismerhetjük a konszerntárs más modelljeiből

A motortérben egy temperamentumos 1,6 literes PureTech motort találunk 180 lóerővel, melyhez egy EAT8 nevű, nyolcfokozatú automata sebességváltó kapcsolódik. Eddig csak hatfokozatú váltókat ismerhettünk a DS-modellekben, az új váltó sokat javít a komfortérzeten, ráadásul a fogyasztásra is jó hatással van, továbbá az észrevétlen működés mellett a fejlett kipörgésgátló-rendszerrel együttműködve rossz menetkörülmények között jobb tapadást biztosít. Mert a DS7 a SUV-kategória különceként abban is egyedi, hogy négykerékhajtású rendszer nem kapható hozzá.

DS7 Crossback

A csomagtérajtó elektromosan működik, mögötte 555 literes térrel gazdálkodhatunk, innen egy kar segítségével dönthetőek a második sor ülései

Viszont nem is a Citroenhez tartozna, ha nem lenne hozzá valami egyedi futómű, mely kamera által vezérelt aktív felfüggesztést, egy bonyolult elven alapuló, de nagyon innovatív elektronikai technológiát foglal magában. A rendszer ötméteres távolságban érzékeli az úthibákat az autó előtt és a lengéscsillapítók folyamatos vezérlésével kivédi azok hatásait. Az itthoni utak keményen megdolgoztatják a rendszert, plusz a télies körülmények miatt folyamatos munkában dolgozik kényelmünk érdekében úgy, hogy a kameraképek alapján a rendszer külön-külön fejti ki hatását az egyes kerekekre.

DS7 Crossback

A DS7 modellt Párizsban tervezték és a franciaországi Mulhouse-i gyárban készül, árképzésé kiváló, a 180 lóerős motorral szerelt sportos Performance Line modell 11,3 millió forintos árról indul, míg jól felszerelt tesztautónkon 14,8 milliós ár szerepel

Mindenképpen az, aminek látszik a DS7, őszinte autó, kívül egyedi dizájn jellemzi, míg belül a luxus a Performance esetében több sportos kiegészítővel ötvözve kel versenyre ebben az erős kategóriában. Tökéletesen érezni, hogy a Crossback projektcsapata az autó tervezése során különös figyelmet fordított arra, hogy az autózás újfajta élményét teremtse meg.


Kapcsolódó cikkek

2024. március 22.

Bécs egyre közelebb

Legalábbis vasúton, hiszen két és fél óra alatt lehet eljutni Budapestről az osztrák fővárosba egy magántársasággal, hamarosan naponta négyszer is.