Hatalmas – Hyundai Grand Santa Fe 2.2 CRDi


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Santa Fe a Hyundai terepjáró család középső tagja volt, míg az európai piacról a legnagyobb testvért, az ix55-t ki nem vonták. Így időszerűvé vált egy nagyobb és akár hétszemélyes kivitelű változat. Kézenfekvő volt, hogy a dizájnban nagyon jól eltalált Santa Fe nyújtott változatta vegye át ezt a feladatot. A 225 mm-rel megnyújtott karosszéria remek összhatást kelt: impozáns és magabiztos a megjelenése. Magas orr-része nagystílű az óriási krómozott hűtőmaszkkal és márkaemblémával, fényszóróiba diódacsíkot építettek, ködlámpáit pedig LED-füzér keretezi. A mai módinak megfelelően diódásak a hátsó lámpák, és este különösen szép látványt nyújtanak.


Beszálláskor azonnal elbűvöl kényelmével: a fűthető-hűthető első ülések kényelme tökéletes, bent pedig tágas tér fogad. Mindezek tetejébe a kidolgozási minősége is nagyon jó, a rakodórekeszek száma pedig meghaladja a magunkkal vihető tárgyak számát.

Apró hiba, hogy a középső könyöklő nem elég magas és sajnos nem is állítható. A középkonzol TFT-érintőképernyője illeszkedik a belső dizájnhoz. A 7 colos kijelzőn szép a navigáció megjelenése és innen kezelhetjük még a multimédiás és telefonfunkciókat, de megnézhetjük rajta a menetadatokat is. Az amúgy jó visszajelzést adó fűthető kormányt finom bőr borítja, a kormány karakterisztika 3 fokozatban állítható és a Normál/Sport/Komfort üzemmóddal igazodik minden körülményhez.

A második sorban, a sínen csúsztatható üléseket leghátsó pozícióba állítva még hosszú lábú sofőr mögött is elegendő lábtér van, a támla dőlésszöge is szabályozható, és talán ami a legfontosabb: két szélső ülés fűthető. A harmadik üléssorban is meglepően tágas a két különálló ülés, igaz nem felnőtteknek, de 175 cm magasságig, és még külön szabályozható klíma is jutott hátra. Csak a bejutás problémás, ugyanis csak az egyik oldalról lehet megközelíteni a leghátsó traktust, és ott sem túl nagy nyíláson keresztül.

Már alaphelyzetben 634 literes a hatalmas csomagtartó, amiből még a két leghátsó ülés könnyed elővarázsolása után is marad elég hely egy kirándulásra.

Erőforrás terén választási lehetőség nincs, csak a 2,2 literes 197 lóerős négyhengeres dízelmotorral rendelhető, ami meglepően kivételes vezetési élményt nyújt, és mintha figyelmen kívül hagyná az autó majd kéttonnás súlyát, bár ebben nagy szerepe van a 436 newtonméteres nyomatéknak és a kulturáltan működő hatfokozatú automatának is. Személyautós vezethetőségével és feszesre hangolt futóművével remek úttartást élvezhetünk, de a feszesnek érzett beállítás nem csökkenti kanyarokban az oldaldőlést. Viszont rossz minőségű úton sem okoz csalódást, szépen veszi az akadályokat. Ezer forint híján a 15 milliós vételár borsos érte, de még így is jóval olcsóbb, mint a prémium márkák hasonló méretű modelljei. Jó pont a zárható összkerékhajtás és a hatalmas üvegtető, de kár, hogy a parkoló asszisztens és a sávelhagyásra figyelmeztető biztonsági „kütyük” kivételével más, mostanában divatos rendszerek nem kaphatók hozzá.

hyundai


Kapcsolódó cikkek

2024. október 4.

Greta Thunberg: Klímakönyv – ajánló

Bár az 1970-es évek óta téma a klímaváltozás a globális fórumokon, de valójában a mai napig nem dőlt el még az sem, hogy a bolygót akarjuk megmenteni vagy az életmódunkat.