Hatodik érzék – Mazda6 Sportkombi 2,2 CD150 teszt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Mazda most bevezetett zászlóshajója új távlatokat nyit, és egy olyan, új ügyfélgenerációt szólít meg, akik a vezetési élmény merőben új szintjét várják el autójuktól. Jellegzetes formatervvel, intuitív funkcionalitással és kivételes robbanékonysággal rendelkezik, mint minden Mazda, ugyanakkor a márka csúcsmodelljétől elvárható kiállást dinamikus, érzelmekkel telített vonzerővel elegyíti.


A Mazda most bevezetett zászlóshajója új távlatokat nyit, és egy olyan, új ügyfélgenerációt szólít meg, akik a vezetési élmény merőben új szintjét várják el autójuktól. Jellegzetes formatervvel, intuitív funkcionalitással és kivételes robbanékonysággal rendelkezik, mint minden Mazda, ugyanakkor a márka csúcsmodelljétől elvárható kiállást dinamikus, érzelmekkel telített vonzerővel elegyíti.

Az új Mazda6 a Fenntartható Zoom-Zoom stratégia legújabb megtestesülése. A Mazda hosszú távú stratégiája nem kevesebbre törekszik, mint hogy olyan, rendkívül biztonságos és környezetbarát járműveket hozzon létre, amelyek ugyanakkor a lehető legmagasabb szintű vezetési élményt is nyújtják. Az élvonalbeli üzemanyag-fogyasztás érdekében az új Mazda6 a SKYACTIV komponensek eredendően könnyű szerkezetét különleges, innovatív hajtáslánc-komponensekkel, valamint a Mazda egyedülálló i-ELOOP fékenergia-visszanyerő rendszerével társítja.

A Mazda6 mindemellett kivételesen biztonságos is, hála a SKYACTIV- karosszériának, amelynek igen merev szerkezete elnyeli, illetve az utascellától elvezeti az ütközés energiáját. Ha ehhez hozzávesszük az aktív biztonsági rendszerek irigylésre méltó arzenálját, kategória-első ütközésvédelmet kapunk.

Az új Mazda6 egyik újra és újra visszaköszönő jellegzetessége a különböző formajegyek közötti természetes harmónia. A jellegzetes hátsó lámpatestekben például az első fényszórók köszönnek vissza, egy fénycsíkkal nyújtva meg a hátsó krómdíszítést oldalirányban, a hátsó lámpatesten át, egészen az oldalfalat uraló karaktervonalig. Akárcsak a fényszórók, a hátsó helyzetjelzők is kiemelik az új Mazda6-ban rejlő, elegáns erőt.

Soul metálpiros fényezés

A Soul metálpiros minden bizonnyal a világ legkívánatosabb pirosa: a színtiszta energia megnyilvánulása, amely fényhatásában, árnyalataiban és mélységében meglepő kifejezőerővel hangsúlyozza ki a Mazda6 dinamikus idomait és sportosságát. Hogyan? A Soul metálpiros létrehozásához két, funkciójában is eltérő alap festékréteget alkalmaztunk. Attól függően, hogy milyen szögből tekintünk az autóra, jelentős árnyalati különbségeket tapasztalhatunk a megvilágított és árnyékban lévő felületek között. Ráadásul ez a különleges piros szín a köztes fényviszonyokra is rendkívül plasztikusan reagál, még intenzívebbé téve a Mazda6 kifinomult megjelenését.

A terebélyesebb rakományok könnyed behelyezése érdekében az új Mazda6 esetében megnövelték a csomagtartó nyílását. A Sportkombi kivitelen az ajtó formáját is átdolgozták. A változtatásoknak köszönhetően tágas csomagtartó 522 literes. A 60:40 arányban osztott hátsó ülést lehajtva rugalmasan variálható, sík csomagtérpadlót kapunk. Az üléseket az ülések háttámláján található, szabványos gombokkal dönthetjük le. A 2002-es bevezetése óta sokat dicsért Sportkombi legújabb kiadása akár 1664 liternyi csomagot képes szállítani.

Első pillantásra nyilvánvaló, hogy a Mazda6 utasterében töretlenül folytatódik ez az izgalmas, ám méltóságteljes hangvételű formai tematika. A Mazda6 belsőépítészei kiemelt figyelmet szenteltek a részleteknek, kihangsúlyozva egyes formákat, felületeket és vizuális megjelenéseket. Az eredmény egy olyan harmonikus, letisztult tér, amelynek minősége és ízléses kivitelezése igazán méltó egy zászlóshajóhoz: egyszerre lenyűgöző és ésszerű a környezet. Az ülések egyszerű, erőteljes kontúrral megrajzolt formája – különösen elöl – a sportautókra jellemző biztonságérzetet ad, szükség esetén hossz-, kereszt- és oldalirányban egyaránt kiválóan megtámasztva a testet.

A SKYACTIV a kiváló hatásfokú belső égésű erőforrások szinonimája. És valóban, a Mazda6 gépházában dolgozó, a világ legalacsonyabb sűrítési viszonyával rendelkező dízelmotorok minden konvenciót felrúgnak. Mivel a kisebb kompresszió kevésbé terheli meg a motor alkatrészeit, azokat könnyebbre lehet méretezni.

Az új 2.2 literes dízelmotor kevesebbet nyom közvetlen elődjénél. A Mazda mérnökei az alacsony sűrítési viszonynak köszönhetően optimalizálták az égés időzítését és hatásfokát. Ennek köszönhetők kivételesen jó teljesítmény-adatok születtek: 110kW/150 LE 4500/percnél, 380Nm 2000/percnél. Rugalmassága tökéletes minden helyzetben, 0-100 km/órára 9 mp alatt gyorsul, végsebessége 211 km/óra. A menetteljesítmény csak még bámulatosabb, ha a kedvező üzemanyag-fogyasztást is figyelembe vesszük, ami 5,4 l/100 km. A kézi kapcsolású sebességváltó mindeközben a legendás MX-5 roadsternél megismert sportos, közvetlen sebességváltás élményét ülteti át az új Mazda6-ba.

Nagyszerű kondíciókkal debütál az új Sportkombi, ragyogóan nézz ki, kiváló vezetési élményekkel rendelkezik, tökéletes a helykínálat és egy álom a motorja.


Kapcsolódó cikkek

2024. június 21.

Top úti célok, utazási toplisták II.

A különféle topisták megkönnyítik tervezésünket, választásunkat, hogy a világ mely pontját keressük fel szabadságunk idején.