Honda CR-V Hybrid Elegance – Mosollyal az arcomon

Szerző: Buday Dénes
Dátum: 2019. október 18.
Címkék: , ,
Rovat:
Az 1995-ben bemutatott Honda CR-V folyamatosan fejlődött az évek során, újabb és újabb nemzedékei mindig friss, jövőbe mutató műszaki megoldásokkal lepték meg a szakmát és persze a vásárlóközönséget.

Legutóbbi hírek szerint a Honda is felhagy a dízelmotorok fejlesztésével és gyártásával, ez azt jelenti, hogy a kerregő erőforrások helyére hybrid és plug-in hybrid rendszerek fejlesztésére fordítja energiáját a japán gyártó. Kitaposott úton halad a márka, nem új számára ez a terület, hiszen Ázsiában és az észak-amerikai piacokon már találkozhatunk eme rendszerekkel hajtott járművekkel. A kicsit csúnyácska Insight-modell volt az első fecske a cég történetében, melyet 1999-ben vezettek be a távol-keleti szigetország piacán, pár hónappal később pedig már az amerikai vásárlóknak kereste a kegyeit. Egyliteres, háromhengeres motorja mellé egy 13 lóerős elektromotor társult. Kereken húsz évvel később a tavaly megújult CR-V, amely a Honda első hibridhajtás-lánccal is kapható európai szabadidő-autója, beszáll a versenybe, ahol olyan komoly ellenféllel kell szembenéznie, mint a Toyota Rav 4, ami 1997-es bemutatása óta kínál elektromos verziót. Míg a konkurens harcias terepjárós arcot mutat, addig Honda modellünk lágyabb, barátságosan mosolygós arccal fogad minket. Friss megjelenéssel nyűgözi le környezetét, vonzerejét nemcsak a szélesebb, feltűnőbb kerékjáratok és az élesebb kontúrok fokozzák, hanem az új arculatához igazodó orr-rész és a LED-es fényszórópár, melyek az alapfelszereltség részét képzik.

Honda CR-V Hybrid Elegance

Mosolyogva tekint a világra, a hibrid modellnek megvan minden oka erre, takarékos és igazán kellemes a vezetése (A szerző felvételei)

Oldalról nézve észrevehető, hogy sziluettje mit sem változott az elődhöz képest, de a modellfrissítés legfőbb haszna a 30 mm-rel megnövelt tengelytáv, amely nagyobb utasteret sejttet, a hibrid modell esetében 18 colos felnikkel számolhatunk, ez felszereltségtől független. Hátsó fertájon az egyedi rajzolatú lámpák L alakot formázva, az övvonal magasságában nyúlnak be a hátsó szélvédő alá, a változást hibrid modell esetében az elbújtatott kipufogóvégek jelentik.

Honda CR-V Hybrid Elegance

Hátulról pont olyan, mint a többi CR-V, csak a kipufogónyílás kikerült a lökhárítóból a kipufogóvég meg elbújt mögötte

Honda CR-V Hybrid Elegance

Tesztautónk kapott egy Comfort csomagot melynek tartozékai az ajtókon látható, színre fújt oldalvédő díszlécek és sárfogók

A CR-V Hybrid alapját a Honda által fejlesztett Multi-Mode Drive vezérlőegységgel társított, két villanymotorra, egy lítium-ion akkumulátorcsomagra és az Atkinson-ciklusú, benzines erőforrásra épülő rendszer adja. Az orrban hangtalanul duruzsoló, kétliteres benzines erőforrásnak 145 lóerő és 175 Nm a csúcsteljesítménye, míg a lítium-ion akkumulátorcsomagról táplált villanymotor 184 lóerőt és 315 Nm nyomatékot tesz hozzá a teljesítményhez. A fronthajtású kivitelű tesztautónk kilenc másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, míg végsebességét a rendszer biztonsága érdekében 180 km/órában határozta meg a gyár. A fogyasztás a legfőbb kérdés a hibrid modellek esetében, amiben remekül helytáll CR-V-nk. Autópályás tempónál hét literes fogyasztással számoltunk, míg országúton öt liter alá zuhan az átlag, városban pedig pont a kettő közti átlagot produkálja.

Honda CR-V Hybrid EleganceBelül minden a legnagyobb rendben, kényelmes, jól vezethető a CR-V, praktikusságban sincs hiány, de az összeszerelés minőségét és helykínálatát értékeltük a legtöbbre

Honda CR-V Hybrid Elegance

Nyomógombos az automataváltó vezérlése, egyszerű és gyorsan kezelhető. Jobbra mellette az üzemmód-választó gombok sorakoznak

Ezek remek adatok mindannak függvényében, hogy teljes töltöttség esetében két kilométeren át károsanyag-kibocsátás nélkül is haladhatunk, de természetesen ez is függ a vezetési stílusunktól. De az okos i-MMD vezérlőszoftvere folyamatosan figyeli nekünk a jármű működését, a vezetési stílust és a környezetet, ha szükséges önműködően, beavatkozás nélkül vált a különféle üzemmódok között. Ha mégis úgy érezzük, hogy beavatkozzunk, akkor három lehetőség áll rendelkezésre, valamint egy aprócska okosság, ami nem más, minthogy a kormány mögötti váltófülecskékkel tudjuk szabályozni, a gázelvételnél milyen hatással csökkenjen az autó sebessége, ez az energia-visszatáplálás szempontjából fontos lehetőség. Maga az EV Drive, amikor a lítium-ion telepekről táplált villanymotorok hajtják az autót benzines erőforrás nélkül. A Hybrid Drive a vegyes üzem, itt a kétliteres, benzines erőforrás egy másodlagos motort, egy generátort hajt, amely által termelt energia kiegészíti a lítium-ion akkumulátorból nyert elektromos áramot. Valamint az Engine Drive, ahol ki tudjuk zárni az elektromos rendszert a hajtásból és csak a benzinmotort használjuk a közlekedéshez. Ez a legrosszabb választás, hiszen maga az autó nem erről szól, alap 145 lóereje hangos felpörgésekkel adja tudatunkra, kevés ő ehhez egymagában. Békés cirkálás az, ahol komfortosan érzi magát.

Honda CR-V Hybrid Elegance

Az alap erőforrás egy kétliteres, 145 lóerős benzinmotor, ehhez csatlakozik két, összesen 184 lóerős villanymotor. Nem szédítő, de 9,2 másodperc alatt éri el a százas tempót

Honda CR-V Hybrid Elegance

Csomagtartómérete alig változott, pedig itt vannak az aksik, a benzines modellek 561 literjével szemben a Hybrid 497 liter befogadására képes

A Hybrid-üzemmód választó gombja a középkonzolon kapott helyet, közvetlenül a hagyományos kar helyett alkalmazott, kompakt nyomógombokkal ellátott váltókapcsoló mellett. A belső tér egyetlen részlete, amiről azonnal felismerhetjük, hogy egy hibrid modellel van dolgunk. A nyomógombos irányválasztó-használat egyszerű és kényelmes. A drive-, a parkolási és a neutral-fokozat kiválasztásához gombnyomás szükségeltetik, míg a tolatáshoz kis mélyedésbe kell nyúlni és fel kell húzni a gombot az aktiválás érdekében.

Honda CR-V Hybrid Elegance

Nagyon kényelmes beszállni hátra, az ajtók majd’ kilencven fokban nyílnak, a lábtér is több, mint bőséges

Honda CR-V Hybrid Elegance

Az első-hátsó LED-es lámpák és a 18 colos kerekek is az alapfelszereltség részét képezik, úgymint a tolatókamera, amely egy hét colos érintőképernyős kijelzőn tájékoztat minket

Külön dicséret érdemli a váltó működését. Egy fix áttételű erőátvitel teremt kapcsolatot a mozgatásért felelős részegységek között, egészen finom működést és kifinomult, egyenletes nyomatékleadást eredményez. De a kifinomultság az egész hajtásláncra igaz, csendes, kulturált működése elégedettséggel tölt el minket vezetés közben. Kormányzása steril, nem sok visszajelzéssel számolhatunk, a hajtási befolyások is finoman, keményen megrostálva jutnak el hozzánk. Futóműve is pont ebben a felfogásban ténykedik, az utastérben ülve ugyan látni az úthibákat, de érzésre szelíden lépi át azokat, ha mégis egy nagyobb zöttyenőbe hajtanánk, akkor kap szerepet a tökéletes összeszerelési minőség, nyöszörgésmentesen tűri az utak hibáit.

Honda CR-V Hybrid Elegance

A Hybrid a legolcsóbb automata verzió a CR-V kínálatában, sőt elsőkerék-hajtással sima benzinesként el sem érhető. Tesztautónk Elegance felszereltséggel 11,2 millióért lehet a miénk

A belsőtér tágasságát már ismerhetjük a sima, benzines modellből, az utastér rengeteg, hangsúlyosan praktikus rekeszekkel, tárolókkal rendelkezik. Továbbá dicséretes, hogy a csomagtartóban helyet kapott akkucsomagok miatt alig kevesebb a pakolható literek száma, mint a sima verziókban. Viszont pont emiatt sajnos a Honda nem kínál hétszemélyes változatot a hibrid modellekből. Viszont létezik AWD-verzió, ami 410 ezer forinttal drágább, mint a tesztünkben is szereplő első-kerékhajtású változat. Alapáron Comfort felszereltséggel 10,1 milliós árral számolhatunk, ha egy kedves, mosolygós, praktikus, de mindenekelőtt tökéletes hajtásláncának köszönhetően egy kifinomult és takarékos SUV-ra vágyunk.

Kapcsolódó cikkek:


Audi SQ2 – Aduász
2019. november 12.

Audi SQ2 – Aduász

Az Audi legkisebb Q-modelljét is megszállta az S-modellek ördöge, a 2016-ban bemutatkozó Q2 eddig 190 lóerős változata jelentette a plafont, tesztünkben most 300 lóerővel tesszük próbára.

Semmit se bánok
2019. október 11.

Semmit se bánok

Meghökkentő, megdöbbentő szituációt tár elénk Székely Csaba legújabb drámájában, a Rózsavölgyi Szalonban.

Skoda Kodiaq RS – Harci maci
2019. október 4.

Skoda Kodiaq RS – Harci maci

Az autóipar kedvenc medvéje sportolásra fogta magát, eddig csak a Sportline kivitelnek köszönhetően az öltözéke volt sportos, de most csúcsra ért, ereje belülről fakad.