Infiniti EX30d GT Premium
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
„Célunk, hogy a japán esztétika a gépkocsigyártásban is megjelenjen” – mondja Nakamura, az Infiniti Design vezetője, majd az Infiniti autók klasszikus alakját rajzolja egy papírra határozott és pontos mozdulattal, egy ecsettel. Megismétli mottóját: „Minden egy egyszerű vonallal kezdődik. Újszerű és erőteljes
formáinkat az ősi hagyományainkra alapozzuk.”
Igaza lehet, hiszen az Infiniti kupé-terepjáró crossovere minden eddiginél jobban túlmutat a hagyományos kategória korlátain. A progresszív kupéformát és a szabadidő-autó masszivitását ötvöző, ugyanakkor a luxusautók kényelmét nyújtó EX a maga útját járja – különösen, ami a formavilágát illeti. 4,63 méteres hosszúsága ellenére oldalról meglepően kompaktnak tűnik. Ez a formai fogás elsősorban a dinamikus formának és a meredeken ereszkedő csomagtérajtónak köszönhető. Míg a 18 colos könnyűfém keréktárcsák vonzzák a tekintetet, a sötétített hátsó ablakok hatékonyan visszaverik a napsütést, így az utasokat semmi sem zavarja a kényelmes utazásban. A 14 pozícióban állítható ülések a lehető legnagyobb kényelmet biztosítják, a komfortérzetet tovább növeli az elektromosan állítható deréktámasz. Az alapfelszereltség része még az elektromosan lehajtható hátsó üléstámla, a fejtámlából kihajtható vállfa, a kétzónás légkondicionáló és az okos kulcs. A színes központi kijelző a négy oldalon elhelyezett kamera képét vetíti elénk, amivel gyerekjáték a parkolás. A sávelhagyást megakadályozó rendszer és az intelligens távolságtartó automatika pedig fontos része a hosszú biztonságos utazásnak.
Az autó egyik különlegessége, hogy az öngyógyító fényezéséről a kisebb karcolások hő hatására maguktól eltűnnek, ami miatt még évek múlva is szépen ragyogó autónk lesz. A Xenon fényszórók adaptív kanyarkövető rendszerrel rendelkeznek, így fényszórók a kormány állása és a jármű sebessége alapján kiszámított szögbe állnak, remekül megvilágítva a rosszul belátható, sötét kanyarokat.
Élmény és kontroll – az intelligens összkerék-meghajtási rendszer, amely az EX modellek esetén alaptartozék, dinamikusan igazodik az útviszonyokhoz: nehéz útviszonyok között a teljesítmény akár 50%-át az első kerekekre összpontosítja, hogy növelje a vezető uralmát a jármű felett, jó útviszonyok esetén a teljesítmény a nagyobb vezetési élmény érdekében a hátsó kerekekre összpontosul.
Az Infiniti új dízelmotorja ugyanolyen fantasztikus menetteljesítményeket és kiemelkedő vezetési élményt kínál, mint a 3.7 literes benzines testvére. De a 3.0 literes V6 dízelmotor az összes Infiniti erőforrás közül a legnagyobb nyomatékkal rendelkezik: az 1750/perc fordulatszámon jelentkező 550 Nm-es nyomatéka még a V8 benzinmotorét is meghaladja.
A 7 fokozatú automata sebességváltó nagyobb vezetési élményt és kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást biztosít, 700 kilométeres tesztutunk során vegyes használat mellett 8.5 literes fogyasztással számoltunk. Az erőforrás azonnal reagál a gázpedál érintésére, igen meggyőző maximális teljesítménye pedig 238 lóerő.
De ha igazán őszinték akarunk lenni, a jól teljesítő dízel ellenére ehhez a remek formához a sportos és kiváló menetteljesítményeket felmutató 320 lóerős benzines motor illik. Igaz, ez egymillió forint pluszt jelent a sportos felhasználónak a dízel árához képest. Tesztautónk a legmagasabb felszereltségű, mely minden földi jóval felszerelt változatban 16 milliós áron hazavihető.
Buday Dénes