Maserati Ghibli – az ifjú harcos


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az új Ghibli fordulópontot jelenthet a Maserati történetében ugyanis először fordul elő a Maserati történel-mében, hogy egyszerre két négyajtós modell is szerepel a modellpalettán. A Ghibli, ami kisebb, rövidebb, könnyebb, dinamikusabb, kedvezőbb árú és gazdaságosabb, mint a zászlóshajónak számító Quattroporte, sarokköve a Maserati azon terveinek, melyek szerint 2015-ben a cég 50 000 autót gyárt majd.


A karosszéria sziluettje a négyajtós limuzin kupészerűségét tükrözi, miközben a Ghibli hűtőrácsa és első fényszórói a macskafé­léket idézik. A hűtőrács eredete a klasszikus, 1950-es évekbeli AG CGS-ig nyúlik vissza. A Ghibli megkapta a jellegzetes C-oszlopot is, amelynek döntő szerep jut a kupészerű kiállásban, és amelyen az 1963 óta tartó ­hagyománynak megfelelően ott látható a klasszikus “Saetta” Maserati logó.

Fotók: Varga Csaba

A Ghibli utastere, amely a különleges kialakítású műszerfallal határozottan különbözik a Quattroportéétól, tökéletesen passzol az autó sportosabb és fiatalosabb karakteréhez, ugyanakkor jottányit sem csorbul az az előkelősége, amely méltán elvárható egy Maseratitól. A Ghibli a sportos dizájnját térkínálattal is ötvözi, legalábbis az első sorokban. A hátsó sorban már magasra nőtt embereknek a fejtér kicsi lehet és a lábtér sem valami fejedelmi.

A Ghibli modellek mindegyikét tökéletes menettulajdonságok jellemzik a tökéletes súlyelosztásnak, valamint a dupla ke-reszt­lengőkaros első, valamint az ötlengőkaros hátsó futóműnek köszönhetően. A Ghibli­hez rendelhető a biztonságot fokozó és a minden időjárási körülmények között ma­gabiztos viselkedést szavatoló összkerék-meghajtási rendszer is.

Két erőforrás választható a Ghiblihez. A benzines motorhoz két teljesítményszint ér­hető el, mindkettő Twin Turbo feltöltésű, 3,0 literes, V6-os benzinmotor. A sorozat legerősebb modellje, a Ghibli S, amely 410 lóerőnyi teljesítményt vonultat fel, 5,0 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/órára, végsebessége pedig eléri a 285 km/órát és persze a hangja egyszerűen fenomenális.

A Ghibli abban a tekintetben is első a Mase­rati történetében, hogy először ez a modell kapott dízelmotort. A turbódízel V6-os mind hangjában, mint kifinomultságában, mind pedig az általa nyújtott vezetési élmény tekintetében hozza a Maseratitól elvárható szintet, miközben a NEDC ciklus alapján 100 kilométeren 8 liternél kevesebb üzemanyaggal is beéri. A Ghibli Diesel az első olyan Maserati, amelyet start-stop rendszerrel ­látnak el. A Ghibli, amely legfőbb alkotó­részeit – például az ütközésbiztonságot ­szolgáló elemeket, a futóművet, a felfüggesztést, a motorokat és a LED-es fény­szórótechnológiát – illetően osztozik a nagyobb Quattroportéval, 50 kg-mal könnyebb ­annál, míg tengelytávja 173 mm-rel, teljes hossza pedig 291 mm-rel rövidebb. A Ghibli mindegyik modellje nyolcfoko­zatú ZF automata váltót kap annak érdekében, hogy teljesítményük optimálisan kihasználható legyen. A szerkezet erőteljes gyorsítások alkalmával is tökéletes kényelmet nyújt sima és gyors kapcsolásaival. 

A Ghibli minden téren mércét állít a tervezéstől a fejlesztésen és a gyártási folyamaton át egészen a minőségbiztosításig. Próbál alkalmazkodni a ma elvárt piaci igényekhez, bár a passzív biztonsági rendszerek – mint például távolságtartó, sávelhagyás figyelmeztető stb…, ilyeneket ne is keressünk a rendelhető extra listán – terén hiányos maradt az új Ghibli. De nem is célja, a Ghibli más irányból keresi a vevők kegyeit, amit jól mutatnak az eddigi eladási statisztikák, ami szerint a Maserati jó úton halad értékesítési célja elérésében. Az autó egy új üzemben készül, ahol Maserati kézműves hagyományait a legmodernebb technoló­giák egészítik ki, amelyek azzal garantálják a kifo­gástalan minőséget, hogy még a leg­apróbb részleteket is alapos ellenőrzésnek vetik alá.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.

2024. április 26.

Mi is az a Time Out Market?

Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.