Mazda 6 Sportkombi CD184 Takumi Plus – Arcra változott


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Külső formára semmit, leginkább csak arca változott a Mazda 6 2018-ban megújult modellje. Belül viszont minőségi változások történtek, a Skyactive hajtáslánc erősebb lett és mindezt a legmagasabb, a Takumi Plus felszereltségi csomaggal tettük próbára.

Az új orrkialakítás erőteljesebb, valóban frissként hat a legnagyobb Mazdán, rajzolatának leginkább elegáns hatása van. A hűtőmaszkja nagyobb lett, így alsó pereme mélyebbre került, míg rácsmintázata sűrűbb és szebben kidolgozott blokkokból áll, melyet adaptív LED-es fényszórók fognak közre és a Takumi esetében ezüstszürke szint kapott.

Mazda 6 Sportkombi

Nagyszerű forma maradt, kicsit a pofiján változtattak, de csak annyit hogy újnak hasson. A szárnyaló krómcsík immár a LED-es lámpákat alulról támasztja (A szerző felvételei)

Mazda 6 Sportkombi

A hátsó lámpák változatlan formájúak, a fele LED-es, a fele hagyományos izzókat tartalmaz, a csomagtartó mérete is változatlan, alapból 522 literes

Érdekes megoldás, hogy a szintén LED-es irányjelző mellett a ködfényszórók is a fényszóróházban kaptak helyet, így a lökhárító alsó része a hűtőmaszkkal megegyező festésű, vízszintes dekorcsíkot kapott, mely letisztultabb formát alkot. Hátsó nézetben a változás kimerült abban, hogy a lökhárító alsó részét is az autó színére fényezték, mely elegáns Titanium Flash Mica barnás színe mellett fel sem tűnik nekünk.

Mazda 6 Sportkombi

Hátul maradt minden a régiben, csak a lökhárító alsó része is fényezett lett, a sajtóanyag szerint a kipufogóvégek pár milliméterrel a szélekre kerültek és az átmérőjük is változott

Mazda 6 Sportkombi

A kormánykerék a többi modelltől eltérően egyedi varrást kap és a keret nélküli tükör is csak a Takumi-felszereltség része

Mazda 6 Sportkombi

Finom tapintású bőrhuzatot kapott a váltókar, a hatfokozatú automata finoman, kellemesen működik 

Indítás után a Head-up display színes kijelzése tűnik fel, amely a puha borítású műszerfal tetejéből a szélvédőre vetíti a fontosabb járműinformációkat. Ez újdonságnak számít a hatos modell sorozatában, ráadásul az alapfelszereltség részét képezi. További újítás a megnagyobbodott, 8 colos központi kijelző, amely icipicit még mindig idegenként trónol a műszerfal tetején, de kezelhetősége továbbra sem változott. Tetszetős a vezető előtti műszeregység, ahol két analóg óra között egy 7 colos LCD-kijelző kapott helyet, amit látványosan egy kör alakúra formázott, krómkeretű sebességkijelző szel ketté, szélein változtatható információs adatokkal.

Mazda 6 Sportkombi

Futóműve apróbb módosításokat kapott, pont elég ahhoz, hogy a nevében jelzett Sportkombi szónak még inkább megfeleljen

Mazda 6 Sportkombi

Új dizájnt kaptak a fényes ezüst, 19 colos felnijei, amelyek 225/45-ös gumikat hordanak

Még kényelmesebbé varázsolták az elektromosan állítható memóriás üléseket, a barna huzatú nappabőr-fotelek vastagabb párnázás és fűtés mellett immár ülésszellőztető funkcióval is kiegészültek. A minőségi belső teret, továbbá a Takumi-modell esetében a hasított bőrből készült műszerfal alsó részét szépen kidolgozott alumínium dekorcsík vágja ketté, valamint a világosabb színű varrás teszi igazán elegánssá. Hátsó sorban változatlan a helykínálat, itt is a kényelemre hajtottak. A szélső helyek fűthetőek, valamint a széles, kényelmes magasságú könyöklő USB-csatlakozási lehetőséggel rendelkezik. A változás nem olyan látványos belül, hogy újdonságként beszéljünk róla, de – előnyére – minőségben valóban nagyon sokat változott.

Mazda 6 Sportkombi

A kidolgozás, a belső minőség első osztályú, immár ülésszellőztetés és kormányfűtés is jár a magasabb felszereltségi szintekhez

Mazda 6 Sportkombi

A Takumi Plus-felszereltségű Mazda6 ezzel a színnel és a csak hozzá rendelhető barna belsővel nagyon elegáns, ízléses modell

Tesztautónkban a hajtáslánc dízelfronton a legerősebb verziót kapta. A 184 lóerőre hizlalt négyhengeres, 2,2 literes erőforrás nyomatékban is gazdagodott. Teszi ezt úgy, hogy alacsonyabb fordulaton indul és a nyomatéka 445 Nm-es csúcsát már 2000/perc fordulaton leadja. A gyári adatok szerint az új WLTP-rendszerben mérve 5,9 literes fogyasztást adnak meg kombinált használat mellett. Mi vegyes használat mellett kicsivel kedvezőbb értéket mértünk, száz kilométere vetítve 5,6 literes átlaggal is eljártunk. Sőt kimondott takarékos vezetésnél 4,5 liter környékére is becsúszhatunk.

Mazda 6 Sportkombi

Csalóka, csak a két szélső óra hagyományos, középen egy 7 colos TFT LCD-kijelző található amelyen variálható az információk megjelenítése

Mazda 6 Sportkombi

A Takumi Plus-modellplafont 600 ezer forintért AWD-rendszerrel tudjuk még megfejelni tesztautónk amúgy 11,3 millió forintos árát

Biztonság terén is sokat fejlődött Mazdánk, immár 360 fokos panorámás kamerával segíti manővereinket, amihez sajnos a 8 colos kijelzőn kimondottan pixeles, nem jó minőségű kép tartozik. Valamint továbbfejlesztették a radaros sebességtartó automatát, amely az eddigi 30 km/óra helyett nulláról is követi az előttünk lévő autót a fárasztó dugókban. Ha használjuk, pontosan és határozottan működik a tábla felismerő rendszere és az új modellben már az alapfelszereltség része az aktív motorházfedél, amely a gyalogosok védelmére összpontosít. De összességében a megújult hatos mégiscsak ránk koncentrál, minőségi belső terével, finomabb hajtásláncával – érezni – sokat foglalkoztak a mérnökök, a formához nem nyúltak, az úgy jó, ahogy van.


Kapcsolódó cikkek