Mi is az a Time Out Market?


Bő tíz évvel az első, lisszaboni gasztro-látványosság megjelenését követően, Budapesten is megnyílik az első, kulináris örömöket kínáló Time Out piactér.

A Time Out valójában egy 1968-ban, Londonban indult nyomtatott magazin, mely az éjjel-nappal nyüzsgő város kulturális és kulináris életét hivatott bemutatni, és tanácsot adni, mit hol találunk ezekhez az élményekhez. Szól művészetről és kultúráról, éttermekről és bárokról, éjszakai életről. Segít eligazodni, mit, miért és mikor érdemes felkeresni. A kiadvány ma már 59 ország 333 városában gyűjti össze a legfontosabb tudnivalókat a szórakozás, az élményforrások világából. Lépést tartva a világgal, ma már az interneten is ott vannak digitális oldalai.

A turisták kedvelt célpontja

2014-ben a Time Out lisszaboni szerkesztői merész vállalkozásba fogtak. A város történelmi, de lepukkant vásárcsarnokát, a Mercado da Ribeirát felújították, és egy koncepcióváltással Time Out Marketté alakították. Létrehozták a világ első élelmiszer-, kulináris és kulturális piacát, amely egy fedél alá hozza össze a város legjobb szakácsait, étkezdéit, és valamit még meghagy a régi piac hagyományaiból is.

A szó szerint fapados, egyszerre csaknem ezer embert befogadni képes fedett óriástérben a látogató több tucat étterem, étkezőhely, kioszk, bár, kávézó és cukrászda között tud válogatni. Kiválaszthatja, hol reggelizzen, ebédeljen vagy költse el vacsoráját délelőtt tíz óra és éjfél között. Finom ételek, italok, sütemények mellett lehet élvezni a közösségi tér, a nyüzsgés varázsát.

Time Out Market Lisszabon, turizmus-vendéglátás, piactér, gasztronómia, szórakozás

Fapados, de kiváló minőséget kínál Lisszabontól New Yorkig (Fotó: Falus Tamás)

Ma már a város egyik legkiválóbb steak-, hamburger-, sushi-kínálata itt található – egy helyen. Kipróbálhatjuk a neves helyi ételeket is, például a káposztalevest (caldo verde), a bacalhaut (szárított, sózott tőkehal). Természetesen több helyen is kapható a pastéis de Belém, a vaníliakrémes kosárka, a legismertebb portugál sütemény is.

Akár levelezni, tanulni vagy dolgozni is lehet laptoppal a wifivel rendelkező, Live elnevezésű digitális térben. Már amikor nincs élőzene, mely külön idevonzza a fiatalokat.

Time Out Market Lisszabon, turizmus-vendéglátás, piactér, gasztronómia, szórakozás, Portói

Lisszabonban akár portói különlegességeket is lehet vásárolni (Fotó: Falus Tamás)

Az egykoron elhanyagolt tér kisebb részben megőrizte piac jellegét is, hiszen a legismertebb, legrégebben működő hús-, hal-, gyümölcs- és virágárusainak otthona is. Az italszaküzletekben pedig a legkiválóbb minőségű portóit is meg lehet vásárolni, akár csaknem száz évvel ezelőtti évjáratot is. (Meg is kérik az árát.)

A Time Out Market Lisszabonban ma már a turisták kedvelt célpontja. Az útikönyvek, a blogok külön is megemlítik, mint kihagyhatatlan látványosságot. Nem véletlen, hogy évente már több mint 4 millió látogató keresi fel. S ha már ott van, fogyaszt is valamit. Az átalakult piacot a Tejo-folyó partjának közelében találjuk Könnyen elérhetjük a belvárosból, a zöld jelű Cais do Sodré metróvonalon, a Belém felé is tartó vasúti pályaudvar végállomásánál.

2025-ben már Budapesten is

A lisszaboni sikeren felbuzdulva a Time Out szerkesztősége 2014 óta számos világvárosban nyitotta meg sajátos piacát. Így New York Brooklyn-negyedében, Miamiban a South Beachen, Dubajban a Souk Al Baharban, Londonban, Bostonban, Chicagóban, Montrealban, Fokvárosban (2023 novemberében). A tervek között szerepel Bahrein, Oszaka Vancouver, Abu Dhabi, Rijad, Európában pedig Porto (májusban), Barcelona, Prága – és Budapest is.

Idén április derekán közleményben jelentették be, hogy 2025-ben a magyar fővárosban, a teljesen felújított Corvin Palace-ban, a Blaha Lujza téren nyílik meg a legújabb Time Out Market.

Time Out Market Budapest, Corvin Palace, turizmus-vendéglátás, piactér, gasztronómia, szórakozás

14 konyha, 4 bár és tetőterasz fogadja majd a Corvin Palace-ban a vendégeket (Fotó: Time Out)

Az 1926-ban épült neoklasszicista épület első szintjén csaknem 2500 négyzetméteres fedett részen, a tetőteraszon pedig további 775 négyzetméteren fogadja majd a látogatókat. 14 konyha, 4 bár várja a vendégeket, és az ígéretek szerint díjnyertes szakácsok ételei is megtalálhatók majd. Egyszerre nyolcszázan élvezhetik a kulináris örömöket. A rendezvényterem előadások, koncertek helyszíne lehet.

Sandy Hayek, a Time Out Market vezérigazgatója kiemelte: „Budapest hagyományos, klasszikus és modern, menő elemeket egyaránt kínál, sokszínű ételkínálattal rendelkezik, amit a Time Out Market Budapest egy fedél alatt fog majd össze.”

Balogh Olivér és Balogh Viktor, a Corvin Palota kisebbségi tulajdonosai a közleményben kijelentették: büszkék arra, hogy a Corvint eredeti fényében állították helyre, melyben a minőségi kiskereskedelmi és szabadidős kínálat kiegészítéseként egy ikonikus étel- és kulturális market is helyet kap, továbbá egy szálloda is, melyről a szerződést már alá is írták.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 30.

Hogyan fogadd jól a visszajelzést – könyvajánló

Világszerte a vállalatok évente 825 millió munkaórát töltenek el a munkavállalók éves értékelések előkészítésével és lebonyolításával. A visszajelzés – a munkahelyi éves értékelésen túl is – elkerülhetetlen része társas életünknek, még akkor is, ha sokszor nem visszajelzésnek hanem megjegyzésnek, jó tanácsnak vagy baráti beszélgetésnek hívjuk.