Gulyás: gasztronómia, hagyomány, közösség, identitás, művészet
Bográcsozás közben nem gondolunk arra, mekkora utat járt be a népszerű egytálétel a pusztától a kertünkig. Egy új kiállítás ennek megismerésében segít.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Volvo latin szó, azt jelenti: „gördülök”. Mielőtt ez a szó 1927-ben felkerült az első Volvo autóra, golyóscsapágy márkanévként szolgált. A tervezők a Volvo autók szimbólumaként a vas jelét választották – a kört, átlós nyíllal. Úgy gondolták, hogy ez a szimbólum a tartósságáról ismert svédacéllal kapcsolja össze az autót. Azóta persze már leginkább a Volvo jut eszünkbe, ha ezt a szimbólumot látjuk. A Volvo modernizált emblémája a vállalat biztonságra, minőségre és jó formatervezésre való törekvéseit is jelképezi.
A hamarosan hibridként is kapható XC60-as 2008 óta van piacon, de komolyabb ráncfelvarrás nélkül sem öregszik, ami ritkaságszámba megy a mai autókínálatban. Most a kínálatba került egy spórolós, átlagos használathoz való elsőkerék-hajtású, elfogadható fogyasztású típus.
A XC60 formája csak azoknak okozhat meglepetést, akik az utóbbi tíz évben egyetlen Volvót sem láttak, hiszen a márka még mindig az S80 formajegyeit finomítja modellről modellre. Az XC60-on ugyanúgy megtalálható a jellegzetes, V-alakú motorháztető és a biztonságot sugalló vállszélesítés, csak a lámpákhoz mertek bátrabban nyúlni. Elöl már ebben a modellben is LED-ek adnak állandó nappali fényt a különálló apró bura mögül, és a hátsó lámpákban is a hagyományos izzóknál jóval gyorsabban felvillanó, hosszabb élettartamú diódák világítanak.
A méretek szerint az autó hasmagassága egy terepjáróé, a teteje viszont egy sportkupéé, de jobban tesszük, ha egyszerűen emelt kombiként tekintünk az autóra. Hátfala viszont sokkal jobban döntött, emiatt nyilván nem olyan jól pakolható a csomagtere, de a 495 literes kapacitás azért bizonyára elégnek bizonyul a legtöbb esetben. A magas üléspozícióból jól kilátni, elöl hely is van bőven, és a hátsó lábtér is tágasnak bizonyult még egy 180 cm magasságú utasnak is. Az ülések kényelme páratlan, szép a kárpitozás és az összeszerelés minősége is mesteri.
A műszerfal és a középkonzol már ismerős lehet a többi Volvo modellből, de nincs is ezzel semmi gond, hiszen remek az áttekinthetősége, kiváló az anyagválasztása, gyorsan és egyszerűen tanulható a gombok használata.
A 2,0 literes öthengeres motort a Volvo fejlesztette, 163 lóerejével és 400 Nm nyomatékával kellő dinamikával mozgatja az autót. Ebben nagy szerepe van a hatgangos, bolygóműves automata váltónak is, amely finoman váltogat és kellő megfontoltsággal végzi dolgát. Vegyes használat mellett 8 l/100km fogyasztást számoltunk.
A Momentum felszereltsége több mint bőséges. A városi koccanásgátló és a függönylégzsák is a felszereltség részét képzi, de a praktikus, motoros mozgatású ötödik ajtó és a Bluetooth is hasznos az autó mindennapi használatánál.
Az új modell a kétkerék-hajtással, az automatával és az elfogadható fogyasztással remek választás a mindennapokra, csak a 13,6 milliós árat kell még hozzá megszokni.
A cikk az Ügyvédvilág 2013. januári számában jelent meg.
Bográcsozás közben nem gondolunk arra, mekkora utat járt be a népszerű egytálétel a pusztától a kertünkig. Egy új kiállítás ennek megismerésében segít.
Növekvő ütemben terjed az internethasználat az idősebbek körében, bár a szépkorúak továbbra is lemaradásban vannak a fiatalabbakhoz képest. Egyebek közt ezt állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss felmérése, amely az életkoron túl a nem, az iskolázottság, valamint a munkavégzési és a háztartásbeli körülmények internethasználatra gyakorolt hatását is vizsgálta.
Idén május derekától szeptember elejéig változatos műfajokban és stílusokban ajánlja száz műsorát a Margitszigeti Színház.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!