Újra az ókori Rómában – Itt a Gladiátor II!
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Itthon is megmutatkozott a Peugeot legkisebb SUV-modellje, amely egyedi karakterrel a legfrissebb márka arculathoz igazította formavilágát.
Karakteres, vonzó autót látunk magunk előtt, feltűnő narancsszíne még látványosabbá teszi, amely Fusion néven a szériaszín szerepét kapta. A márka ambíciójának megfelelően új fejezetet nyit a Peugeot szabadidő-autói történetében, kiegyensúlyozott vonalvezetés és az általános arányok egyértelműen SUV-ra utalnak, melyen a hátrébb tolt szélvédő vízszintesebb motorháztetőt és erőtől duzzadó külsőt eredményezett. Méretei a trendeknek megfelelően növekedtek, magassága elődjéhez képest 14 cm-rel 4,3 méterre, szélessége még bátrabban 16 cm-rel növekedett. Magassága nem változott, így továbbra is 1,55 méteres értékkel számolhatunk, nem így a csomagtartó mérete, mely kereken 50 literrel bővült, a variálhatóságról a két helyzetbe állítható padló gondoskodik, mely a hátsó üléspad lehajtása esetén szinte teljesen sík felületet biztosít. A számok lehet, hirtelen nem mondanak semmit, de a növekedés látványos eredményt hozott és mindenesetre figyelemre méltó a 13 mm híján két méteres szélessége.
„Kifejező és határozott” – állítja a gyári szlogen, és igazat kell adnunk. Sikerült a tipikus Peugeot-sémából még egy egyedi arcot faragni (A szerző felvételei)
A felszereltségi szintenként változó orr-rész meghatározó eleme a hűtőmaszk, mely a nemsokára piacra érkező elektromos változatokon a karosszériával megegyező színű, míg alapfelszereltség esetén teljesen fekete.
18 colos kerekek itt fekete betéttel, az erősebb verziókhoz dupla kipufogó társul
A LED-es lámpák már alapszinten is elérhetőek, de a magasabb felszereltséghez igazán egyedi elrendezésű fénytest dukál. A Full LED-fényszórók három fénykarommal rendelkeznek, nappali fényként alatta egy hosszabb fénycsík, melyet az 508-as modelltől örökölt a kistestvér 208-as modellel egyetemben.
Élek, vonalak látványos megjelenésben, a C-oszlopon nyomtatott dekoráció lett elhelyezve
A robusztus stílust erősítik a kerékjáratokat teljesen kitöltő, nagy átmérőjű kerekek. Az alapfelszereltség kisebb kerekekkel érkezik, amely 16 colos dísztárcsás megoldás, de a nagyobb kerekek mintázatát követi. Francia hóbort lett, hogy a felnik mintázatát műanyag elemekkel egészítik ki, a 18 colos keréktárcsák betétei több szempontból is előnyösek, személyre szabhatóak és a súlyveszteség sem elhanyagolható. Oldalról vizsgálva a 2008-as érdekes megoldássokkal is szolgál, az övvonal emelkedését látványos ajtókról induló domborítás adja, mely határozott vonalaival, töréseivel fényjátékot is űz szemlélőjével, míg a vaskos C-oszlop nyomtatott dekorációval lep meg minket.
Az i-Cockpit műszeregység színes és látványos megjelenésű, 3D-nek nem neveznénk, hiszen két lap egymás mögött helyezkedik el, amiből a közelebbin átlátszó a kivetítés
A magas övvonaltól sportos hátsó részen a lámpákat elegáns fekete csík köti össze. A lámpák LED-es egységek, amelyek mindig világítanak, három fénycsík itt is egyértelművé teszi, milyen márkáról van szó. A PureTech 130/155, illetve a BlueHDi 130 lóerős motorral szerelt változatok ezen kívül dupla kipufogóvéggel is büszkélkednek.
Pici kormány jó fogással és sárga varrással, ebből a szögből jobban látszik, hogy a műszerfal sebesség kijelzője átlátszó
Az utastérben érezhetően kiemelt figyelmet kapott a szín- és anyaghasználat. Felszereltségtől függően különböző színvilággal találkozunk a belső térben. Active szinten a komor fekete hangulatot narancs műszerfal-díszítések egészítik ki, míg eggyel lépve a szinten az Allure kivitel szinten kék díszítések mellett világoskék színű, modern kárpitozásnak köszönhetően eleven, high-tech hangulat jellemzi.
Fusion-narancs az alapszín a többi mind fizetős, GT felszereltségeknél fekete a lebegő hütőrács, az elektromos változatban ez a karosszéria színére fényezett lesz
A dinamikus GT Line változat sötétebb színvilágát adamitszínű betétek dobják fel az előkelő, kifinomult GT és e-2008 GT változat Alcantara bőr és high-tech szövetanyagok kombinációját kínálja. Míg a GT változaton a fekete kárpit világos díszvarrást kapott, az e-2008 GT változaton akár zöld és kék öltések is díszíthetik. Esti utazáshoz a GT változatok esetében az érintőképernyőn nyolcféle színben választható hangulatvilágításból válogathatunk, mely még otthonosabbá teszi az utasteret. A 2,6 méteres tengelytávnak köszönhetően helykínálattal sem lehet gond. Négytagú család lazán elhelyezkedik benne, a számos és sok esetben eredeti tárolóhelynek köszönhetően a mindennapi tárgyak elhelyezése sem jelenthet gondot. A hagyományos ajtózsebek és a kesztyűtartó mellett egy-egy méretes rekesz található a középső könyöklő alatt és a sebességváltó kar előtt. Ezen kívül a műszerfal alsó részében is kialakításra került egy diszkrét tároló. Ebben kapott helyet a rendkívül praktikus indukciós töltő, lenyitott fedelében pedig egy okostelefon tárolható. Kicsi kormány, felül a műszerfal, ez a harmadik nekifutás ennek a kialakításnak, melyben már hatásos frissítést kapott az akár 10 colos méretben is rendelhető központi kijelző is. Nincs késlekedés a rendszer használatban, a különböző funkciók szépen felsorakozott gombsorral is tettre foghatóak.
Fényes fekete érintő gombok és hagyományos gombsor is helyet kapott, ami jó, mert nem kell mindent a központi kijelzőről irányítani, bár tisztán tartani elég nehézkes
Az i-Cockpit továbbra is ugyanazokkal az alapjellemzőkkel rendelkezik és az érzékekre kihegyezett, tökéletes ergonómiájú vezetőhelyet és mostantól egy magasra helyezett innovatív 3D műszeregységet is kínál.
Bevezető áron 1,2 literes motor 100 lóerővel 5,6 millió forintért lehet a miénk, a csúcs GT-t picivel 10 millió felett árazták
A kategóriában ritkaságnak számító, az 508-as modellből átvett felszerelések és vezetéssegítő funkciók a márka tudásának legjavát képviselik. A félautonóm vezetés felé tett első lépésként a Drive Assist rendszer több dolgot egyesít magában. A Lane Positioning funkcióhoz kapcsolódó sávban elfoglalt helyzetet tartó asszisztens, ahol a kívánt pozíciót a vezető választja ki, vagyis meghatározhatjuk, hogy sávon belül hol helyezkedjen el az autó. Van Stop & Go funkcióval rendelkező adaptív tempomat, amely csak az automata sebességváltó esetén elérhető, hozzá csatlakozik a legújabb generációs automata vészfékező rendszer, mely 5–140 km/h-ig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat. Ezekhez szorosan csatlakozik a fáradtságérzékelő rendszer, a táblaolvasó és a távolságifény-asszisztens. A Park Assist, mely parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva automatikusan átveszi a kormányzás feladatát és akkor is képes beparkolni az autót, ha csak 60 cm távolság marad a gépjárművek között.
A padlólap kivehető vagy állítható, alaphelyzetben 405 literes a csomagtér, padló alatt pedig még 29 liter áll rendelkezésre
A legújabb Euro6 normáknak is megfelelő belső égésű motorok a márka legfrissebb műszaki fejlesztéseinek eredményei. Egytől egyig Stop & Start rendszerrel és részecskeszűrővel vannak felszerelve.
Már nem alapszín a fehér, a gyöngyházfehér szín 200 ezer forintot jelent a konfigurátorban
A benzinmotorok az Euro 6d normának megfelelő, 3 hengeres, 1,2 l hengerűrtartalmú motort veszik alapul. Míg a dízel kínálat a 4 hengeres, 1,5 l hengerűrtartalmú motorból indul ki, 100 és 130 lóerővel.
Elixir vörös viszont új szín a kínálatban, ugyanazon az áron, mint a fehér, a fekete tető is opciós tétel
A legjobban várt megoldás természetesen az elektromos verzió, amit sajnos még nem állt módunkban kipróbálni, de ígéretes adatokkal rendelkezik. A 100 százalékban elektromos változatot egy 136 lóerő teljesítményű motor hajtja, 260 Nm azonnal rendelkezésre álló nyomatékával élvezetes vezetést garantál. Az 50 kWh kapacitású akkumulátor akár 310 km hatótávolságot is képes biztosítani.
Ridley Scott ott folytatja, ahol 25 éve abbahagyta: látványosan, izgalmasan, szórakoztatóan.
Imádja a világ, egyre nő iránta az igény, de a kávécserje termesztése erdőirtással is jár. Az EU új jogszabályokat tervez a környezeti károk megfékezésére.
TikTok-videók hatására a fiatalok majdnem fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel, valamint a fiatalok sok esetben hajlamosak kritikus kétely nélkül valósként elfogadni az online térben eléjük táruló, bizonytalan eredetű információkat – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!