Szabadság, szerelem – Jeep Renegade 2.0 Multijet Trailhawk
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az új Jeep Renegade friss, vadonatúj formaterve kétségtelenül elnyeri azoknak a fiatalos lelkű, kalandkedvelő ügyfeleknek a tetszését, akik a szabadság és a kaland értékei által ihletett, legendás Jeep formanyelvben magukra ismernek.
A tervezőknek egy olyan vadonatúj szabadidőjárművet kellett létrehozniuk, amely a márkától megismert, legendás amerikai formavilágot és hitelességet fejezi ki, hiszen a Jeep márka ezzel az új modellel lép be először a kisméretű szabadidőjárművek kategóriájába. És itt jön a képbe a Fiat, hiszen a Renegade az első Jeep, ami Európában készül a Fiat 500X-el egy gyártósoron és annak padló lemezére. A kis Jeepnek képesnek kell lennie annak a nyitott tetős szabadságérzetnek a tolmácsolására, amely a Willys MB Jeep 1941-es megjelenése óta elválaszthatatlan a Jeep márkától.
Omaha narancssárga fényezéssel igazán egyedi darab, a matrica választható
Ezért a rajzos Willys motívumok és az általa létrejött elemek az autó minden pontján feltűnnek sőt a kerek fényszórók, a jellegzetes, hetes osztású hűtőmaszk, a trapéz alakú kerékívek és benzines kannák jellegzetes X jele is mind az ősmodell öröksége.
A dobozforma jól áll neki, hossza csak 4,2 méter, de a legmagasabb a kategóriájában
A vadonatúj „kisméretű, széles 4×4 platform” a kategória első terepképességeket kiemelkedő, közúti menettulajdonságokat keresztezi az autó megjelenésével, amely alapból határozottságot sugall, míg a tesztautó esetében a Trailhawk felszereltség még egy plusz adalék a látványnak és a technikának.
Terepképes gumiabroncsok és a 17 colos off-road keréktárcsák csak ehhez a felszereltséghez kapható
20 mm-rel megnövelt 220 mm-es szabad hasmagasság - 480 mm-es gázlómélységgel – 17 colos könnyűfém off-road keréktárcsák, a fenékvédő lemezek, piros első és hátsó vonószemek, de az egyedi orr- és farkialakítás a 30,5 fokos első és 34,3 fokos hátsó terepszögekkel is utal a terepes megjelenésre.
Piros hátsó, fixen rögzített vonószemek, ha elakadnánk, nem kell szerelni
A jó terepadottságokhoz társul egy komolyabb műszaki tartalom is. Ilyen a „Trail Rated” rendszer, amely tartalmaz egy profi Active Drive Low nevű öszkerékhajtást és a Jeep Selec-Terrain rendszerét, amely akár ötféle üzemmódot kínál: automata, hó, homok, sár valamint kizárólag a Trailhawk modellhez szikla üzemmódot kínál mindezt ereszkedés szabályozással.
A 170 lóerős erőforrás 350 Nm nyomatékával kevés akadályt ismer
Terepezés elengedhetetlen tartozéka a nyomatékos motor, amiben a 2,0 literes MultiJet II dízelmotor igencsak jeleskedik. A 170 lóerős erőforrás 350 Nm nyomatékával kevés akadályt ismer. Ha nem használjuk a terepezésre szánt rendszereket, már alapból is figyelemre méltó a képessége. És ebben jó partner az elektronikus vezérlésű, kilencfokozatú automatikus sebességváltó adaptív váltó programmal.
Jó minőségű, de strapabíró a belső tér, hely van bőven
Az autóba beülve tagadhatatlan strapabíró Jeepes belső tér fogad, ami nem is gond, hiszen a nagyobb testvéreitől megszokott minőséget hozza, de leginkább a Wrangler belső formavilága köszön vissza. Szövet ülései kényelmesek, anyaga erős és könnyen tisztítható fajtából való, ha esetleg összesaraznánk és kimondottan ehhez a felszereltséghez piros varrással készül, összhangban a külső Omaha narancssárga fényezéssel.
UConnect rendszer 6,5 colos érintőkijelzőt kapott, egyértelműen kezelhető
A vezető előtti műszerfalban a két főkijelző között egy 7 colos TFT színes kijelzőt kapott helyett, amelyen a saját igényeink szerint határozhatjuk meg, hogy milyen információk jelenjenek meg. Akár navigáció, sebesség vagy beállítási lehetőségek legyenek, grafikákkal és szöveges üzenetekkel, gyorsan és egyszerűen kommunikál.
4×4-es rendszer irányítása innen történik, használata nélkül, alapból is remek terepes
Biztonság terén sem hagy kívánni valót maga után a kicsi Jeep, fékjeivel van mire büszkének lennie, és ami a nagyokban biztonsági felszereltségként van, az itt is megtalálható.
Egyedi orr- és farkialakítás 30,5 fokos első és 34,3 fokos hátsó terepszögekkel
Köztük a Frontális ütközésre figyelmeztető PLUS rendszer, valamint a LaneSense sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a holttér-felügyelettől a hátsó keresztirányú forgalomfelügyeletig, a dinamikus segédvonalakkal felszerelt ParkView tolatókamerától az elektronikus borulásvédelmet nyújtó menetstabilizáló elektronikáig.
Ős Willys hagyatéka, a benzines kanna ihlette X jel mindenhol megtalálható
Remek kis autó a Renegade, komoly terep képességgel, amely az ősök hagyatékából táplálkozik egy modernebb formába csomagolva. Az ára már komolyabbá teszi, alapból a két literes dízel a nyolcmilliós határhoz közelit, míg a profi terepruhában bújtatott modell a tízmillió forintos összeghez közelít.
A sötét selyemfényű hűtőrács csak a Trailhawk felszereltség része
Persze a retro érzést és a magasabb műszaki tartalomnak ára van, de maga a hangulata és az általa kínált egyedi látvány ebben a kategóriában megfizethetetlen.
(Fotó: Buday Dénes)