Volvo C40 Recharge – A Volvo is lépett


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A C40 Recharge a Volvo jövőjét képviseli, fogadalomnak mindenképp ígéretes modell. A terv egyszerű: a vállalat globális eladásainak már 2025-re az 50 százalékát teszik majd ki a tisztán elektromos járművek, míg a fennmaradó 50 százalékot hibrid modellek adják. 2030-ra pedig a tervek szerint minden újonnan eladott Volvo elektromos lesz.

Az orr formavilága ismerős lehet már a népszerű XC40-es modellről, ami valójában az alapjait is adja C40 Recharge-nek, de pici módosításokat azért végeztek rajta. Az orrkialakítás az elektromos Volvók új formai azonosságát vezeti be, mint a hűtőmaszk helyén található, színre fényezett elem, addig a fényszóró pedig ultramodern LED pixeles technológiát alkalmaz. De a C40 lényegét a hátsó része adja. Ma divatos kupés tetővonallal felvértezni az alapokat adó SUV-modelleket. A C40 esetében kimondottan szépen sikeredett, az alacsonyabban húzódó tetővonal jól harmonizál a magasabb építési móddal, hátsó részének lenyűgöző kialakítása teljesen egyedi megjelenést kölcsönöz neki, amihez a lámpák vonalvezetése és a benne rejlő fényjáték tisztességesen hozzájárul.

Volvo C40 Recharge

Az orrkiképzés tipikus Volvo csak picit a C40-re fazonírozva, a fényszóró pedig LED pixeles technológiát alkalmaz (A szerző felvételei)

Az alacsony tetőívet sportosnak látjuk, a célja is ez lenne, bár a kilátás erősen korlátozott belőle hátra, de beszálláskor a magasabb utasok érzik is, kellő főhajtással lehet csak beszállni, legfőképpen hátra. Bent is hasonló a helyzet, a kárpit igencsak közel van fejbúbunkhoz, ezt a tervezők is jól látták, de nem szerették volna kihagyni a lehetőséget egy tetőablak gyanánt, arra már nincs hely, hogy nyithatóvá is tegyék, maradt hát egy hatalmas ablak a fejünk felett, amit a hátsó utasok is élvezhetnek. Igaz, a fejtér még kevesebb, de legalább kényelmes, jól formázott ülésekben foglalhatnak helyet, bár az oldaltartása lehetne egy fokkal hatékonyabb. A hátsó sor kialakítása két utas számára tökéletes, a szélein süllyesztett ülések miatt középen pici púp marad, ráadásul az XC40-től örökölt padlólemez miatt a kardánalagúttal is meg kell küzdenie, akit a középső hellyel büntetnek.

Volvo C40 Recharge

A kupés tetővonal alacsonyabban húzódik, mint az alapokat adó XC40 esetében, a 20 colos kerekek opciós tétel és négyévszakos gumiabroncsok járnak hozzá

A C40 az első Volvo, amely teljes mértékben bőrmentes belső térrel készült, formavilága, bútorzata tagadhatatlanul a svéd márka erősségét tükrözi, egyszerűen csak stílusos. Minden ott van, ahol már jól megismertük, hiszen a Volvo elég régóta építi ezt a belső dizájnt; aki esetleg mégsem ismeri, az ösztönösen fogja kezelni. Már az induláshoz sem kell hókuszpókusz, az ajtónyitás – a kilincs érintésére engedő zár – után, a fékpedál lenyomására már a „gyújtás” is megvan, már csak a dizájnos fokozatválasztóval kell meghatároznunk, merre induljunk. A gombokat nem vitték túlzásba, egyetlen gombsort kapunk, amely közepén az audioberendezés hangerőszabályzója mellett a csatornaváltó és szélvédők fűtésének gombjai találhatók, minden más a központi, állótabletről irányítható.

Volvo C40 Recharge

Kristályfehér szín a legdrágább választás hozzá, 496 ezer forintot kérnek érte, a csomagtérajtó légterelői, főleg a két tetőkúp látványos elem

Volvo C40 Recharge

Hátul nincs egységes lámpatest, LED-fénycsíkok futnak a karosszérián, hátra nehéz a kilátás, ezért alap a tolatókamera, mely grafikus vezetővonalakkal is segít

Ez igaz egy-két fontosabb dologra is, furcsa mód a rekuperáció, vagy ahogy a rendszerben megnevezik, az egypedálos vezetési mód csak innen vezérelhető, amihez több lépcsőn keresztül tudunk eljutni, érdemes ezt még indulás előtt átgondolni.

Volvo C40 Recharge

A töltés a nehezebb része az autókázásnak, 22 kW-os töltőről is majd 8 órát kell várakoznunk

Volvo C40 Recharge

Az orrában is van egy kisebb ládika, ahová a kábeleket helyezhetjük, padlója alatt defektjavító készlet található

De maga a rendszer józanul működik, a Volvo a Google-vel közösen fejlesztette ki, és az Android operációs rendszerre épül. A rendszer beépített Google-alkalmazásokat és -szolgáltatásokat kínál, a térképtől kezdve az asszisztensen át egészen a Play áruházig. Viszont a gyár állításával ellentétes az, hogy korlátlan adatkapcsolat gondoskodik az online kapcsolódásról. A lényeg az lenne, hogy fedélzeti rendszereinek szoftvere vezeték nélküli kapcsolaton keresztül frissíthető legyen. Nos, ez így még nem áll rendelkezésre, telefonunkkal tudjuk csatlakoztatni, a térkép és a frissítések a saját készülékünk adatforgalmára támaszkodik, vagyis, ha nincs mobilnetünk, akkor navigációt sem kapunk.

Volvo C40 Recharge

Minőségi anyagok, derék összeszerelés jellemzi a belső teret, a fékpedál érintésével automatikus a gyújtás

Volvo C40 Recharge

A fokozatválasztó kar egy egyedi dizájnelem, de a finoman megmunkált alukilincs és a Harman/Kardon-hifi hangszórói is szép részletek

A belső térnek van két egyedi része, kezdeném a csúnyábbikkal, az alapokat adó 40-es sorozat még belső égésű erőforrásokon alapszik, ennek az öröksége az utastérben vakdugóval lefedett Start/Stop-gomb helye, aminek egy ilyen stílusú és árú autóban nem szabadna megjelennie. Talán szerencse, hogy nem látványos helyen van, hanem a kormány takarását élvezi, lehet, ezért is döntöttek e megoldás mellett a tervezők. De a szebbik dolog a látványosra tervezett, egyedi háttérvilágítású, dombormintás dekoráció a műszerfalon, a kesztyűtartó felett és az ajtókon. Azt gondolnánk valami absztrakt alkotás, de gondosan megtervezett munka, az Abisko nemzeti park egy darabja domborzati térképen ábrázolva, amihez a hegyek magassága különböző erősségű háttérvilágítást kapott, csodás látvány a sötét utastérben.

Volvo C40 Recharge

A lábtér kiváló, de a fejtér a magasabbaknak már szűkös, a formázott, kényelmes ülések és a magas „kardánalagút” leginkább négyszemélyessé teszi

A hajtásról két, az első és hátsó tengelyen elhelyezett villanymotor gondoskodik, a darabonként 150 kW-os motorok összteljesítménye 408 lóerő, megtorpanás nélküli gyorsítást és állandó összkerékhajtást tesznek lehetővé. A nyomatékelosztás is egyforma arányban történik, 330/330 Nm jut tengelyenként, amelyhez az energiát egy 78 kWh kapacitású akkumulátorcsomag táplálja. Az akkumulátor gyorstöltéssel mintegy 40 perc alatt 80 százalékos szintre tölthető. „Teletank” esetén, nem provokálva hatalmas teljesítményét, 20–22 kWh-s fogyasztással számolhatunk, ami 350–370 kilométeres hatótávot adhat, de a valóság kicsivel távolabb áll tőle.

Volvo C40 Recharge

413 literes a csomagtér, amely az ülések lehajtásával további 1205 literig bővíthető, a padló félbehajtásával szatyortartó kampókat kapunk

A C40 várható hatótávolsága körülbelül 280–300 kilométer közt alakul, ha nemcsak városi körülmények közt használjuk és nem mindig a maximális hatótáv elérése a cél, hanem autókázunk egy jót vele, amire igazán termett. Rendkívül stabil útfekvése és biztonságos vezethetősége hozzárendelt kényelemmel, sportos vezetői pozícióval már magasabb, akár 30–31 kWh-s energiafogyasztással kell számolnunk. A töltés hosszú folyamat, a számunkra rendelkezésre álló 22 kW-os töltő mellett majd’ nyolc órát kell pihennünk, hogy a maximális töltöttséggel indulhassunk.

Volvo C40 Recharge

Kényelmesek és menetdinamikájához méltó tartással rendelkeznek az első ülések, az ülőlap hosszúsága is állítható

Amúgy, ha megoldóik az online elérése, a gyár ígérete szerint a szoftverfrissítések alkalmával várhatóan egyre hosszabb hatótáv érhető el.

Volvo C40 Recharge

Vagány villanyautó a C40, dupla motorral, 408 lóerővel 4,7 másodperc alatt lövi ki magát százas tempóra, picivel 20 millió alatti kezdőárral

A C40 Recharge nagyban leegyszerűsített kínálattal kerül az ügyfelek elé. A Volvo elkötelezte magát amellett, hogy a C40 kizárólag online rendelhető 19,9 millió forintos ártól, amely már alapáron a maximális biztonságot nyújtja, a 180 km/h-ban limitált végsebesség mellett részben önvezető, sáv- és sebességtartó automatika is párosul olyan megoldással, ha sávunkat mégis elhagynánk, akkor a szemből érkezőket érzékelve az elektronika visszakormányozza az autót a saját sávjába, melyhez még egy fejlett vészfékező rendszer is kapcsolódik. A belgiumi Gent városában készült tesztautónk Ultimate (+1,9 millió) felszereltséggel, Twin-motorral (+2,4 millió) 24 milliós árral kecsegtet, amely dizájnos, vagány, kupés karosszériája és erősen sportos viselkedés ellenére praktikus, 413 literes csomagtérrel is rendelkezik.


Kapcsolódó cikkek

2024. április 18.

A segédmotoros kerékpárra is kell kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kötni

A robogótulajdonosok jelentős része továbbra sincs tisztában azzal, hogy biztosítási kötelezettség nem csupán a rendszámmal ellátott járművekre, hanem minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban – hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) csütörtökön.