Moratórium jön az Airbnb-lakások regisztrációjában
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az Európai Bizottság vizsgálata során megállapította, hogy a Google visszaélt piaci erőfölényével, amikor a szerződéses partnereivel olyan megállapodásokat kötött, amelyek korlátozták a szerződő partnereket a Google versenytársainak értékesítsék hirdetési felületeiket.
Margrethe Vestager, az EB versenyjogi biztosa szerint: „A büntetést azért szabtuk ki, mert a Google jogszerűtlenül élt vissza az online keresők hirdetési piacán fennálló erőfölényével. A cég bebetonozta erőfölényét a piacon azzal, hogy olyan versenyjogilag jogszerűtlen megállapodásokat kötött, amelyek tiltották a cég versenytársai által nyújtott szolgáltatások igénybevételét, amellyel a cég kizárta a piaci versenyt. Az eu-s jog alapján ez a magatartás jogszerűtlen. A jogsértő cselekmény már több mint 10 éve folyik, amellyel ellehetetlenül a versenytársak piacon való megjelenése, illetve a felhasználók sem élvezhetik a verseny nyújtotta ár- és szolgáltatásbeli előnyöket.”
A Google’s online keresési hirdetésekre vonatkozó stratégiája
A blogok, újságok és szállásközvetítő oldalak gyakran alkalmaznak keresőfunkciót, amelyek egy része fizetett hirdetési találatokat, más része tényleges keresési találatokat tartalmaz.
A Google AdSense nevű alkalmazása tulajdonképpen egy hirdetési közvetítő megoldás a honlapok tulajdonosai és a hirdetők között. A Google közvetítési tevékenysége során a keresőoldalak tuélajdonosait köti össze az online hirdetési felületet vásárlókkal.
A Google 2006 és 2016 közötti időszakban piacvezető volt az Európai Gazdasági Térség online hirdetésközvetítői piacán, a teljes piaci részesedése elérte a 70%-ot. 2016-ban a tagállamok online keresési piacán 90%-os piaci részesedéssel és 75%-os online hirdetésközvetítői részesedéssel rendelkezett.
A többi online hirdetésközvetítő, mint a Microsoft vagy a Yahoo természetesen nem értékesíthetnek hirdetési felületet a Google keresőben, ezért számukra kiemelten fontosak a harmadik felek keresőoldalai ahhoz, hogy fel tudják venni a versenyt a Google-lel.
Az Európai Bizottság átekintette a kereskedelmi szempontból kiemelkedően fontos weboldalakkal kötött megállapodásokat, amelyekből az alábbi kép rajzolódott ki:
Az EU versenyjogi szabályainak megsértése
A Google fenti gyakorlatával jogellenesen élt vissza piaci erőfölényével, amikor az online hirdetésközvetítés piacán korlátozta a piaci versenyt.
A piaci erőfölény önmagában nem jogellenes, azonban az erőfölényben lévő vállalkozásnak kiemelt felelőssége van azért, hogy ne éljen vissza azzal és sem a domináns piacon, sem a többi piacon ne korlátozza a versenyt.
Az EB megállapította, hogy a Google által uralt piacon erős piaci korlátok vannak, nehéz a piacra lépés, mert jelentős befektetés kell a keresőtechnológia és a hirdetési felület kifejlesztéséhez, valamint a megfelelő hatékonyságú tulajdonosi és hirdetői portfolió kialakításához.
Az EB a rendelkezésre álló bizonyítékok alapján megállapította, hogy a Googele versenytársai számára lehetetlen volt a piacra lépés, a keresőoldalak tulajdonosai pedig kiszolgáltatottak voltak a Google-nek, mert csak a cégen keresztül tudták a legtöbb profittal értékesíteni a hirdetési felületeiket.
A Google az általa alkalmazott szerződési feltételeket és az azok versenykorlátozó hatását nem tudta kimenteni.
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!