2018-ban is eredményes évet zárt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2018. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.

A beszámolóból kiderül, hogy a legfrissebb hatáselemzés szerint a GVH tevékenysége pénzben is kifejezhető anyagi előnyt hoz a társadalom tagjai számára.

A felmérés a versenykorlátozó megállapodásokkal, erőfölényes visszaélésekkel, valamint fúziókkal foglalkozó versenyfelügyeleti eljárásoknak köszönhető, a verseny védelme révén a fogyasztóknál jelentkező hasznot számszerűsítette.

Az elemzés eredménye alapján a versenyhatóságra fordított társadalmi kiadás többszörösen megtérült: a fogyasztók a GVH tevékenysége révén a hatóság azonos időszakra vonatkozó költségvetésének több mint hatszorosát takarították meg a 2013-2018-as időszakban.

A versenyhatóság 2018-ban digitális fogyasztóvédelmi stratégiát dolgozott ki, lépést tartva a 21. századi technológiai fejlődéssel annak érdekében, hogy hatékonyabban reagálhasson a piacok új kihívásaira. A Hivatal ennek megfelelően kiemelt figyelmet fordított a digitális gazdasággal összefüggő kereskedelmi gyakorlatokra és számos eljárást folytatott le ilyen területen.

Emellett törekedtek arra is, hogy megőrizzék, illetve fejlesszék működésük szolgáltató- és ügyfélbarát jellegét, beleértve az innovatív megoldások alkalmazását a kor igényeinek és kihívásainak megfelelően. A Virtuális Adatszoba szolgáltatás, illetve az iForm elektronikus űrlapkitöltő keretalkalmazás valódi könnyebbséget jelentenek az ügyfeleknek.

A beszámoló teljes terjedelmében és az arról szóló rövid összefoglaló a GVH honlapján olvasható.


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.