
Fúziós témájú nyilvános konzultációt kezdeményez a GVH
A konzultáció egy átfogó felülvizsgálati program első lépése – olvasható a versenyhatóság weboldalán.
A konzultáció egy átfogó felülvizsgálati program első lépése – olvasható a versenyhatóság weboldalán.
Az MKB Bank Nyrt. közgyűlési felhatalmazással csaknem 100 milliárd forint összkibocsátási értékű, dematerializált törzsrészvényt vett át az MTB Magyar Takarékszövetkezeti Banktól.
2022 tavaszán MKB Bank Nyrt. néven egyesül a Budapest Bank és az MKB, majd 2023-ban a Takarék Csoport csatlakozik a jogi fúzióhoz.
Az Európai Unió versenyjogi szabályozói a vállalatok piaci erejét érintő évtizedes szabályok átdolgozását tervezik, beemelve például olyan eseteket, amikor a techóriások ingyen kínálnak termékeket a felhasználók adatainak gyűjtése érdekben, valamint az ügyletek innovációra gyakorolt hatását is.
A Gazdasági Versenyhivatal módosította a DIGI-Invitel fúziót jóváhagyó tavasszal kiadott határozatát és egyúttal eljárási bírságot szabott ki a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft-re ismételten hibás információ-szolgáltatás miatt. Az eljárás alá vont vállalkozás újfent nem tájékoztatta a hatóságot a valós helyzetről, mely azonban utólag kiderült.
A Fővárosi Törvényszék 2019 decemberében hozott ítéletében megerősítette, hogy a Gazdasági Versenyhivatalnak nem volt hatásköre a KESMA fúzió versenyjogi szempontú vizsgálatára. A Törvényszék egyben arra kötelezte a Hivatalt, hogy döntését más formában hozza meg egy új eljárás keretében.
A GVH megállapította, hogy nem csökkenti jelentős mértékben a versenyt a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Kft. (Netrisk) irányításszerzése a Biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft. (Biztosítás.hu) felett.
Az Országgyűlés Gazdasági Bizottsága elfogadta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2018. évi tevékenységéről és a versenytörvény alkalmazásával összefüggő tapasztalatairól szóló beszámolót.
A fúziók ellenőrzésére vonatkozó munkamegosztás az Európai Unió Bizottsága (a továbbiakban: Bizottság) valamint a tagállami versenyhatóságok között első látásra világos hatásköri szabályokon nyugszik. A főszabály szerint a tagállami versenyhatóságok nem dönthetnek olyan fúzióról, amely a Bizottság hatáskörébe tartozik, és fordítva, a szubszidiaritás elvével összhangban a Bizottság sem dönthet olyan összefonódásokról, amely a tagállami versenyhatóságok hatáskörében van.