Módosulhat a piaci erőfölény eu-s szabályozása


Az Európai Unió versenyjogi szabályozói a vállalatok piaci erejét érintő évtizedes szabályok átdolgozását tervezik, beemelve például olyan eseteket, amikor a techóriások ingyen kínálnak termékeket a felhasználók adatainak gyűjtése érdekben, valamint az ügyletek innovációra gyakorolt ​​hatását is.


Az Európai Bizottság hétfői észrevételei a nemzeti versenyhatóságok, szakértők és egyéb résztvevők visszajelzésein alapulnak, amelyet a piacmeghatározásról szóló közlemény elnevezésű bizottsági dokumentum 16 hónapos egyeztetését követően tettek közzé.

Az 1997 óta létező szabályozás segít a versenyhatóságoknak megállapítani a társaság piaci erejét egy fúzió során, vagy annak valószínűségét, hogy versenytársakat szorítsanak ki egy monopóliumellenes ügyben.

A versenyhatóságok ezt az információt használják annak eldöntésére, hogy szükséges-e további lépésekre kötelezni a vállalatot.

Az ügyvédek és az jogtudósok az elmúlt években bírálták az EU versenyjogi szabályait, mert nem tartottak lépést a fejlődéssel, különösen az amerikai techóriások megállapodásait és piaci erejét illetően.

A visszajelzések azt mutatták, hogy a jelenlegi szabályozás nem megfelelő, ha kicsi, de tartós áremelkedésekről van szó, valamint azokon a digitális piacokon, ahol a termékeket vagy szolgáltatásokat ingyen kínálják – jelentette be az Európai Bizottság.

A globalizáció és az importverseny korszakában a földrajzi piacok értékelése, a mennyiségi technikák alkalmazása, a piaci részesedés számítása és az áron kívüli verseny, például az innováció értékelése szintén nem felel meg a mai kor követelményeinek.

“Az értékelés azt jelzi, hogy a közlemény nem fedi le teljes mértékben a piacdefiníciós gyakorlat legújabb fejleményeit, beleértve a gazdaság digitalizálását” – fogalmazott Margrethe Vestager, a Bizottság alelnöke. “Most elemezzük, hogy a szabályozást felül kell-e vizsgálni az általunk azonosított problémák kezelése érdekében” – tette hozzá.

(reuters.com)




Kapcsolódó cikkek

2021. október 21.

EUB-döntés a regionális televíziós reklámokról

A szerző az alábbi cikkében az Európai Unió Bíróságának ítéletét elemzi, mely a Fussi Modestraße Mayr GmbH kontra SevenOne Media GmbH és társai-ügyben[1] született, mely a területi és országos reklámértékesítés szabályait veti össze.

2021. október 20.

A bírósági rendszer kritikája miatt kapott fegyelmit a bolgár bíró

Az EJEB megállapította, hogy a bíró ugyan szabálysértést követett el, amikor nem hozott időben ítéletet, de a fegyelmi büntetése összefüggésben volt a bírósági vezetők kinevezése és a bírósági ügyelosztás kapcsán megfogalmazott kritikai véleményével is.