Moratórium jön az Airbnb-lakások regisztrációjában
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) újabb utazási iroda esetében állapította meg, hogy hiányos tájékoztatást adott az utazások kiválasztása szempontjából lényeges információkról, és megtévesztette a fogyasztókat az utazások áráról közölt tájékoztatásokkal.
A GVH az utazásszervező cég 2014 decemberétől megjelenő egyes programfüzeteit és egyéb hirdetéseinek vizsgálata során állapította meg a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot.
[multibox]
A GVH döntése szerint az utazási iroda 2015. első félévi indulással értékesített utazási csomagjaival kapcsolatosan nem közölt minden lényeges információt a fogyasztókkal az utazási szerződés megkötését megelőzően. A kötelezően feltüntetendő információkat, beleértve az utazások lényegét adó fakultatív programokat és azok árát, a részvételi díjon felül, külön fizetendő tételeket (adót, illetéket stb.) és azok forintban meghatározott nagyságát, valamint az utazás elindításának feltételéül szabott legalacsonyabb létszámot, a vállalkozás csak a szerződéskötést követően közölte az utazókkal.
A GVH eljárása során azt is megállapította, hogy a programok meghirdetett alapára nem az általánosan alkalmazott fogyasztói ár volt, ezért a vállalkozás hamisan keltette azt a benyomást, hogy utazásait kedvezményesen kínálja az utazók részére, amellyel jelentős bevételt ért el.
A GVH a vállalkozás terhére értékelte, hogy a kereskedelmi gyakorlat jelentős részben valótlan tájékoztatásokon alapult és a vállalkozás számára egyértelműek voltak a vonatkozó ágazati jogszabály tájékoztatási rendelkezései.
A versenytanács kötelezte a vállalkozást, hogy a határozatot helyreigazító nyilatkozatként 90 nap időtartamra tegye közzé a honlapján, valamint elektronikus levélben küldje meg valamennyi adatbázisában szereplő ügyfelének, ideértve valamennyi korábbi fogyasztót is, valamint 2.000.000 forint bírságot szabott ki az utazási irodára.
A GVH az elmúlt időszakban több versenyfelügyeleti eljárást indított az egyes utazásszervező cégek megtévesztő ígéretei miatt. A GVH ezzel kapcsolatban figyelemfelhívó tájékoztatást is közzétett, valamint elindította a „Gondolja Végig Higgadtan” elnevezésű kampányát.
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!