Átverős árkedvezmény miatt figyelmeztetett a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A versenyhivatal megtévesztő hirdetések miatt figyelmeztetésben részesített egy utazásszervező vállalkozást, két partnerénél pedig mérsékelt jelentőségű jogsértést állapított meg, de bírságot ezúttal nem szabott ki.


A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közleményében ismerteti: megállapították, hogy a Premio Travel Holidays Kft. (Premio Kft.) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott törökországi körutazásainak árával, a Premio Kft., a Líra Könyv Zrt. és a Mester Kiadó Kft. pedig megtévesztő tájékoztatást adott a kappadókiai körutazáshoz kapcsolódó vacsorakuponról. 

A GVH a cégek 2013 novemberétől és 2015 januárjától megjelenő, törökországi (Lykia, Kappadókia, Török Riviéra) körutazásainak ajánlatait és egyéb hirdetéseit vizsgálta, ezek között az alábbi szlogeneket: „csak Önnek személyenként 59 990 forinttól, a személyenként 209 990 ezer forint helyett”; „a vacsora ajándék, személyenként 29 990 ezer forint értékben”.  

A versenyhivatal úgy ítélte meg, hogy a Premio Kft. jogsértően népszerűsítette a törökországi körutazásait, mert a fogyasztó úgy észlelhette, hogy kedvezményes áron vehet részt az utazásokon. A Líra Könyv Zrt. és a Mester Kiadó Kft. ügyfeleihez eljuttatott direkt marketing levelek pedig azt a látszatot keltették, hogy a fogyasztó jelentős összegű vacsorázási lehetőséget kap. Bebizonyosodott azonban, hogy a Premio Kft. soha nem értékesítette a meghirdetett 209 990 forintos alapáron az utazásokat, a vacsora pedig eleve az ajánlat része volt. Így a közzétett, mintegy 150 000 forintos árkedvezmény és a vacsorakupon megjelenítése valótlan fogyasztói tájékoztatásnak minősül. 

[htmlbox Polgári_jog_folyóirat]

 

A GVH a Premio Kft.-t a figyelmeztetés keretében egyúttal az úgynevezett megfelelőségi program elfogadására kötelezte. A programot a vállalkozásnak a belső eljárásrendjében kell rögzítenie, és gondoskodnia kell arról, hogy a jövőben megjelenő reklámjait egy hozzáértő belső munkatárs, illetve egy külső, független szakértő ellenőrizze, hogy az adott kampány megfelel-e a tisztességes kereskedelmi gyakorlat előírásainak. 

A versenytörvény értelmében a GVH a figyelmeztetés eszközét is alkalmazhatja a kis- és középvállalkozásoknál (kkv), de csak akkor, ha az adott vállalkozás első alkalommal követ el jogsértést, feltéve, hogy a jogsértés nem közbeszerzési kartell keretében, nem uniós jogot sértve vagy sérülékeny fogyasztók kárára történt – jelezték a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

Az Európai Bizottság vizsgálja, hogy a Meta megsérti-e a DSA rendelkezéseit

Az Európai Bizottság vizsgálatot indított annak megállapítására, hogy a Facebook és az Instagram szolgáltatója, a Meta megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló törvényt (DSA). A vizsgálat célja, hogy megakadályozzák a júniusi európai parlamenti választásokon való szavazás megzavarását – számol be a Jurist.org.

2024. április 30.

GVH: Indokolt a versenytörvény egyes módosításainak halasztása

A Gazdaság Versenyhivatal (GVH) egyetért a versenytörvény egyes tervezett módosításainak elhalasztásával. A GVH elnöke a széleskörű szakmai konzultáció lefolytatása érdekében versenypártolási munkacsoport létrehozását kezdeményezte, annak érdekében, hogy a minden érintett számára megnyugtató garanciák beépülhessenek a tervezett rendelkezésekbe.