Az uniós tagállamok zöld utat adtak a brexit-megállapodásnak


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Mind a 27 uniós tagállam támogatja az Európai Unió és az Egyesült Királyság közötti kereskedelmi kapcsolatokról, múlt csütörtökön létrejött megállapodást, és annak ideiglenes alkalmazását január 1-től.

A megállapodást az Európai Parlamentnek (EP) is jóvá kell hagynia, ami már csak az új évben lesz lehetséges. A brit törvényhozás pedig szerdán tervezi ratifikálni az egyezményt. Az unió képviselő-testülete viszont csak február végén fog dönteni.

Michael Gove brit kabinetminiszter arról beszélt, hogy a brit vállalkozások nagy része már felkészült a legrosszabbra, a vámügyek intézésére. Az ágazat megszervezte önmagát. Egy friss felmérés szerint négyszeresére nőtt azon cégek száma, amelyek képesek egyedül intézni a vámeljárásokat. Ezzel együtt fel kell készülni a zökkenőkre. „A kormány kész segíteni az üzleti élet szereplőinek a rögös úton” – mondta.

Az Egyesült Királyság 2020. január 31-én lépett ki az Európai Unióból. Távozásának napján december 31-ig tartó átmeneti időszak kezdődött, hogy legyen idő a megállapodásra a kétoldalú viszonyrendszer feltételeiről.

(hu.euronews.com)




Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.