Bíróságon a világhírű magyar kutyahám ügye


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Egy első fokon megsemmisített uniós formatervezési védelem alatt álló dizájn, egy speciális kutyahám ügye kerül a Fővárosi Ítélőtábla elé február 21-én.

A Rubik Kocka után a második olyan, könnyűipari termékdizájnról beszélhetünk a JULIUS-K9® kutyahámok kapcsán, mely nem csak Magyarországon, nem csak Európában, hanem a világ minden pontján népszerűvé vált és hazánkhoz köthető. Nem túlzás azt állítani, hogy az ikonikus formával a világ bármely pontján találkozhatunk, tekintve, hogy minden ötödik ember kutyatartó, és közülük sokan JULIUS-K9 terméket vásárolnak.

Nem véletlen, hogy ma ez a leggyakrabban másolt magyar termék is, emiatt a márkatulajdonos JULIUS-K9 Zrt. világszerte kénytelen fellépni a jogsértők ellen.

Julius-K9 kutyahám

A Fővárosi Ítélőtábla dönthet a kutyahám formatervezési egyéni jellegéről

Így történt, hogy egy bitorlás miatt indított eljárásban az ellenérdekű fél ellenkérelme alapján, a Fővárosi Törvényszék első fokon, nem jogerősen megsemmisítette azt a formatervezési mintát, melyre a magyar vállalat a teljes hazai gyártást alapozta. A bíróság indoklásában a formatervezési minta egyéni jellegének hiányát jelölte meg a megsemmisítés okaként, melyet a jogtulajdonos JULIUS-K9 Zrt. nem fogadott el, és álláspontját szakértői véleményekkel alátámasztva a Fővárosi Törvényszék határozata ellen fellebbezett.

A dizájner cégvezető, Sebő Gyula közleményében emlékeztetett rá, számos fórumon elmondta már, hogy ez egy magyar dizájn, ezért itthon gyártják, ameddig csak lehetséges.

Az ügy másodfokú tárgyalása a Fővárosi Ítélőtáblán lesz február 21.-én.


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.