Biztosítók tisztességtelen szerződési feltételeit semmisítette meg a bíróság


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A keddi ítélet után újabb biztosító tisztességtelen szerződési feltételeit semmisítette meg a Fővárosi Ítélőtábla, amely Medveczky Gábor fellebbviteli főügyész szerint áttörést jelent biztosítós ügyekben.

Újabb közérdekű perben állapította meg a bíróság, hogy az elévülés egy, illetve két évre rövidítése tisztességtelen – írta a főügyész szerdán. Korábban az ügyészség több biztosító általános szerződési feltételeit támadta amiatt, mert az általános öt év helyett egy-, illetve kétéves elévülési időket alkalmaznak a fogyasztókkal szemben, amely a Fővárosi Ítélőtábla mostani perben meghozott döntése szerint tisztességtelen és ezért érvénytelen.

A másodfokú perben megerősítést nyert az, hogy a biztosító által a teljesítéshez kért dokumentumok egy részének – például orvosi dokumentumok, a boncjegyzőkönyv, a műtéti napló másolata vagy a hatósági okiratok, így jogerős közigazgatási határozatok – a biztosító által a fogyasztótól elvárt beszerzése és megküldése jogellenes.

A Fővárosi Ítélőtábla kedden is hasonló tartalmú döntést hozott, akkor egy másik biztosítótársaság általános szerződési feltételeinek egy részét nyilvánította semmissé tisztességtelenség miatt. Abban a perben többek közt ugyancsak azt mondta ki a bíróság, hogy tisztességtelen a fogyasztó szempontjából az a szerződési feltétel, amely a biztosítási szerződésből eredő igények elévülési idejét a biztosítási esemény bekövetkeztétől számított egy évre rövidítette le, szemben az ötéves általános elévülési idővel.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.