Elektronikus kapcsolattartás a végrehajtókkal


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megérkezett a Magyar Bírósági Végrehajtói Kar türelemmel várt válasza az elektronikus kapcsolattartás tárgyában.

A Magyar Bírósági Végrehajtói Kar elektronikus kapcsolattartásra vonatokozó válasza szerint az ügyfél az elektronikus ügyintézését biztosító szerv részére intézett nyilatkozatait választása függvényében egységes ügyintézési felületen, vagyis hivatali kapun, vagy országosan egységes számítástechnikai rendszeren keresztül (továbbiakban: VIEKR), mint alternatív kapcsolattartási módon teheti meg.

A rendszerhez való csatlakozás önkéntes, a kézbesítési rendszerhez való hozzáférés regisztrációhoz kötött. Az ügyfelet az E-ügyintézési törvény 10. §-a alapján megilleti a választás lehetősége. Az önálló bírósági végrehajtók az E-ügyintézési törvény 25. § (1) bekezdése értelmében hivatali kaput kötelesek fenntartani, a 451/2016. (XII. 19.) Korm. rendelet 68. §-a alapján kötelesek biztosítani az e-Papír szolgáltatás útján előterjesztett beadványok befogadását.

A VIEKR, mint elektronikus kapcsolattartási csatorna díjtalanul vehető igénybe, használatához azonban minden esetben szükséges kommunikációs modul igénybevétele, amely összekapcsolja a felhasználó saját informatikai rendszerét a VIEKR szerverrel, ezzel biztosítva az üzenetek küldését és megjelenését. A VIEKR rendszerhez csatlakozni nem kívánó személyek hivatali kapun keresztül vehetik igénybe az e-Papír szolgáltatást, amely díjmentes, hitelesített ügyintézési felület

(Budapesti Ügyvédi Kamara 635. számú hírlevele)




Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.