Fővárosi Törvényszék: kevesebb per húzódik el


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Három hónap alatt több mint 7 százalékkal csökkent a két éven túli ügyek száma a bíróságokon – írja közleményében a Fővárosi Törvényszék.


A 2015 szeptemberében indult „Szolgáltató bíróságokért!” program keretében a Fővárosi Törvényszék 2015. november 30-ig 366 kiemelkedőn hosszú pertartamú peres ügy befejezését prognosztizálta, a bíróság bírái ezzel szemben ennek mintegy hatszorosát, összesen 2.208 két éven túl folyamatban volt ügyet zártak le – olvasható a szervezet közleményében.

Polgári Jog: havonta megjelenő online folyóirat

Az új folyóirat célja, hogy tudományos igénnyel, de a gyakorlat számára is hasznosítható módon, a gyakorlatban felmerülő problémákra fókuszálva mutassa be a Polgári Törvénykönyvet.
Főszerkesztő: dr. Vékás Lajos

További részletek, megjelenés >>

A Fővárosi Törvényszék – a 2012 óta elért eredményeket megőrizve és továbblépve – ismét sikeres évet zárt 2015-ben. A legnagyobb magyarországi törvényszékre 415.917 ügy érkezett, ezzel szemben 422.700 ügyet fejezett be, így az évek óta tartó pozitív tendencia tovább folytatódik, a hátralék évről-évre csökken. A „Szolgáltató bíróságokért” program keretében a Fővárosi Törvényszék 2 208 két éven túl folyamatban volt ügyet zárt le, amely befejezési volumen kiemelkedő nagyságú. A teljesítmény mögött a kerületi bíróságok és a törvényszék együttes, kiemelkedő teljesítménye áll. A bírák és az őket segítő bírósági dolgozók 2015. június 1-2015. november 30. között összesen 1.963 tárgyalási pótnapot tartottak annak érdekében, hogy az elhúzódó peres ügyek soron kívül befejezést nyerjenek. A program folytatódik: az ügyfelek megelégedésére a következő negyedévben várhatóan még nagyobb arányban csökken a hosszú pertartamú ügyek száma. Bár a program rendkívüli erőfeszítések árán valósítható meg, hiszen a bírók túlterheltek, de példátlan az összefogás, és a jó cél érdekében kivétel nélkül minden bírósági dolgozó nagy erőfeszítéseket tesz. Az Országos Bírósági Hivatal elnöke által a „Szolgáltató bíróságokért” program keretében meghirdetett egyéb célkitűzések végrehajtása érdekében a Fővárosi Törvényszék hatékony intézkedéseket tett az elmúlt esztendőben. 2015-ben több, az igazgatása alá tartozó szervezeti egységben ügyfélcentrumot adott át ünnepélyes keretek között, amelyek az ügyfélkiszolgálás XXI. századi körülményeit és korszerű feltételrendszerét biztosítják.

A Fővárosi Törvényszék főépületében működő új ügyfélcentrum kiemelkedő szolgáltatásokat nyújt a közlemény szerint,  valamennyi, a Fővárosi Törvényszék és kerületi bíróságai előtt folyamatban lévő peres és nemperes ügyben azonnali, gyors és hatékony tájékoztatást nyújt. A Fővárosi Törvényszék legutóbb átadott, legkorszerűbb Tölgyfa utcai épületében hasonlóan magas színvonalú szolgáltatást nyújtó ügyfélcentrum biztosítja az állampolgárok teljes körű kiszolgálását. Az év során megkezdte működését a Budapesti XVIII. és XIX. Kerületi Bíróság ügyfélcentruma és a Budapesti II. és III. Kerületi Bíróság, valamint a Budapesti XX., XXI. és XXIII. Kerületi Bíróságon infopontok kerültek kialakításra a gyorsabb, hatékonyabb ügyfélkiszolgálás érdekében. A program keretében a Fővárosi Törvényszék tovább folytatja a centrumok kialakítását, így 2016-ban a Cégbíróság épületében, majd a Gazdasági Kollégium főépületében nyílik korszerű, minden ügyféli igényt kielégítő információs bázis. Az informatikai háttérrel biztosított ügyfélcentrumok működésének hatékonyságát és sikerességét a program keretében rendszeresített ügyfélelégedettségi mérés folyamatosan igazolja. Nagy jelentőségű, hogy a program keretében a Fővárosi Törvényszék is elkészítette ügyfélkartáját. Az ügyfélkarta valamennyi szervezeti egység működését közérthetően, világosan bemutatja a jogkereső polgárok előtt, széleskörű információs bázist jelent és emellett természetesen megfogalmazza azokat az alapelveket, amelyeket a Fővárosi Törvényszék az ügyfélkiszolgálás során kiemelkedően fontosnak tart és mindennapi megvalósulását biztosítja. A „Szolgáltató bíróságokért” program keretében a Fővárosi Törvényszék kommunikációs stratégiája 2 is megújult.

A gyorsabb, hatékonyabb és időszerű tájékoztatás érdekében a sajtóosztály létszáma növekedett, a szakmai kompetencia színvonala lényegesen emelkedett, gyakoribbá váltak a sajtómegjelenések, közlemények, melyek rendszerességéről – az időszerű tájékoztatás érdekében – a Fővárosi Törvényszék vezetése a jövőben is gondoskodik – zárul a közlemény.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 2.

NMHH: továbbra is az InfoRádió szólhat a Budapest 88,1 MHz-es frekvencián

Egyedüli pályázóként az InfoRádió Kft. nyerte meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa (NMHH) által a Budapest 88,1 MHz-es frekvencia használatára kiírt rádiós pályázatot, így a médiaszolgáltató szeptember 1-je után is folytathatja működését – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.

2024. május 2.

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát az amerikai Getty Múzeumban tárolt szoborra

Az Emberi Jogok Európai Bíróságának (EJEB) csütörtöki ítélete megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt, i.e. 4. századból származó görög bronzszobrot, amelyet az olasz hatóságok szerint illegálisan vittek ki az országból – közölte a strasbourgi székhelyű szervezet.

2024. május 2.

Több évre visszamenőleg fizet jogdíjakat az előadóknak az EJI

A most lezárt jogosultkutatás során az Előadóművészi Jogvédő Iroda Egyesület (EJI) csaknem 210 millió forint, 2016 és 2022 között beszedett jogdíj jogosultját azonosította be és fizette ki pótlólag. Az EJI folytatja a tavaly beszedett jogdíjak felosztását is.