Már hat éve működik az elektronikus kapcsolattartás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az elektronikus kapcsolattartás 2013. évi bevezetése óta eltelt 6 és fél évben a bíróságokra érkezett elektronikus beadványok és a bíróságok által elektronikus úton kiküldött kiadmányok száma megközelítette a 7 milliót.

2013. január 1-től 2019. június 30-ig a bíróságokra érkezett elektronikus beadványok száma elérte a 2,8 milliót.

2019. év első félévében csaknem 300.000 ügy indult elektronikusan, az utóiratok száma meghaladta a 470.000 db-ot. A bíróságok az ügyfeleknek 1,3 millió kiadmányt kézbesítettek ezen időszakban elektronikus úton.

A bíróságokon az elektronikus ügyintézés 2018. január 1-je óta már valamennyi ügyben biztosított. A digitalizáció egyszerűbbé, gyorsabbá, tértől és időtől függetlenné teszi a bírósághoz való hozzáférést, mely az ügyfelek számára idő- és költségmegtakarítást, valamint hosszú távon az ítélkezés időszerűségi mutatóinak javulását és az eljárások hatékonyabb, gyorsabb lezárását eredményezheti.

(birosag.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.