Másodfokon is pert vesztett a CIB Lízing Zrt.


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A másodfokon eljáró Fővárosi Ítélőtábla helyben hagyta a CIB Lízing Zrt. ellen hozott elsőfokú ítéletet, így a szerdán kihirdetett ítélet szerint a pénzintézet forinthiteles szerződései tisztességtelenek.


A másodfokú bíróság egyetértett a törvényszék álláspontjával, miszerint a pénzintézet 2010. november 26. és 2014. július közötti időszakban érvényes általános szerződési feltételeinek (ászf) egyoldalú módosítást lehetővé tevő pontjai nem feleltek meg az átláthatóság és egyértelmű megfogalmazás kívánalmainak. Mivel a 2014. évi 38-as törvényben meghatározott elvek konjuktívan értendők, további vizsgálatra nem volt szükség, az ászf-ek tisztességtelenek és érvénytelenek – hangzott el az ítélet szóbeli indoklásában.

A Magyar Nemzeti Bank április 30-ig indíthatott közérdekű keresetet a 2010. november 26. után kötött forint- és devizaszerződések esetében, ha úgy látta, az általános szerződési feltételek (ászf) tisztességtelen kikötést tartalmaznak.

(MTI)

Próbálja ki az Ügyvéd Jogtárat!

Most két hétig ingyen használhatja az Ügyvéd Jogtár teljes tartalmát és csaknem valamennyi funkcióját: Több mint 150 000 döntvény, több mint 1500 iratminta és több mint 40 időgépes kommentár. Változásfigyeltetés és ügyfélbarát kezelőfelület.

Kipróbálom >>


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.