A Párizsi Kereskedelmi Bíróság 4 millió eurós büntetést szabott ki az Amazon online kereskedelemmel foglalkozó amerikai cégre, mert tisztességtelen általános szerződési feltételeket alkalmazott a felületén értékesítő kereskedőkkel szemben, illetve kötelezte a céget, hogy 6 hónapon belül törölje az Ászfjéből a tisztességtelen rendelkezéseket. Amennyiben ezen kötelezettségének nem tesz eleget, úgy további 10.000 euró/nap büntetést köteles fizetni.
Az ügyet a Pénzügyminisztérium vitte a bíróságra, miután két évig vizsgálatot folytatott a cégnél. A Pénzügyminisztérium eredetileg 10 millió eurós bírságot indítványozott, de elégedett volt a bíróság döntésével.
A Pénzügyminisztérium szerint jogellenes volt azon szerződéses kikötés, amely kötelezte az oldalon értékesítőket, hogy rövidebb szállítási idővel dolgozzanak és azonnal fizessék vissza a sérült vagy le nem szállított termékek vételárát. Ha az értékesítők ezt nem fogadták el, akkor kizárták őket az oldalról. Ezenkívül az Amazon bármikor felfüggeszthette a kereskedő szerződését, például, ha rossz értékelést kapott és ezzel több kereskedőt is csődbe kényszerített.
A Pénzügyminisztérium Versenypolitikáért, Fogyasztóvédelemért és Csalások Megelőzéséért felelős osztályának vezetője így értékelte az ügyet: „Ez nagyon jó hír. Rekordbírság született a tisztességtelen Ászf-ek ügyének történetében. De a bírságnál is fontosabb, hogy az általunk jogszerűtlennek tartott szerződéses kikötések legtöbbjét a bíróság is ekként értékelte.” A Pénzügyminisztérium Csalás Elleni Osztálya szerint az Amazon a kereskedők hátrányára határozta meg az Ászf-jét.