Mégsem egészséges az „egészséges szolárium”


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai „egészségesek”, „bőrkímélőek”, illetve „hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez”.

A GVH tavaly indított vizsgálatot a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft.-vel szemben, mert üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy náluk egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak. A tudományos álláspont szerint ugyanakkor a szoláriumozás a bőrrák kialakulásának fokozott veszélyével jár, hosszabb távon kedvezőtlen hatást gyakorol az egészségre és gyorsítja a bőr öregedését.

A hatóság most lezárult vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai „egészségesek”, „bőrkímélőek”, illetve „hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez”. Szintén jogsértőnek bizonyultak az egészségi állapot javításával, a betegségek megelőzésével, kockázatuk csökkentésével kapcsolatos hatásokkal – különösen az influenza elleni védekezéssel –összefüggésben tett reklámüzenetek.

A cég az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: részben elismerte a jogsértést és felhagyott a kérdéses üzenetekkel, sőt, több ízben felhívta franchise partnerei figyelmét is, hogy tartózkodjanak az egészséggel kapcsolatos állításoktól.

A GVH ezért döntésében eltekintett a bírság kiszabásától, ehelyett a jogsértést kompenzáló kötelezettségek végrehajtását írta elő a cégnek. Ezek keretében visszatérítés jár minden fogyasztónak, aki a megtévesztő reklámokkal érintett időszakban (2018 márciusa és 2019 márciusa között) vásárolta első bérletét a szolárium-hálózatban. A vállalkozás továbbá fogyasztói tudatosságot növelő kampányt bonyolít le a szoláriumozás általános kockázatairól és hatásairól. A cégnek emellett belső vállalati megfelelési programot kell bevezetnie és franchise partnerei számára is kötelezővé tennie, amely segít a további hasonló jogsértések elkerülésében.

(gvh.hu)




Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.