Mégsem egészséges az „egészséges szolárium”


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai „egészségesek”, „bőrkímélőek”, illetve „hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez”.

A GVH tavaly indított vizsgálatot a Chocolate Brown szolárium franchise hálózatot üzemeltető Sun System Kft.-vel szemben, mert üzenetei azt a benyomást kelthették a fogyasztókban, hogy náluk egészséges, az emberi szervezetet nem károsító módon barnulhatnak. A tudományos álláspont szerint ugyanakkor a szoláriumozás a bőrrák kialakulásának fokozott veszélyével jár, hosszabb távon kedvezőtlen hatást gyakorol az egészségre és gyorsítja a bőr öregedését.

A hatóság most lezárult vizsgálata megállapította, hogy a vállalkozás megtévesztő módon sugallta a fogyasztóknak, hogy szoláriumai „egészségesek”, „bőrkímélőek”, illetve „hozzájárulnak az egészség megőrzéséhez”. Szintén jogsértőnek bizonyultak az egészségi állapot javításával, a betegségek megelőzésével, kockázatuk csökkentésével kapcsolatos hatásokkal – különösen az influenza elleni védekezéssel –összefüggésben tett reklámüzenetek.

A cég az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal: részben elismerte a jogsértést és felhagyott a kérdéses üzenetekkel, sőt, több ízben felhívta franchise partnerei figyelmét is, hogy tartózkodjanak az egészséggel kapcsolatos állításoktól.

A GVH ezért döntésében eltekintett a bírság kiszabásától, ehelyett a jogsértést kompenzáló kötelezettségek végrehajtását írta elő a cégnek. Ezek keretében visszatérítés jár minden fogyasztónak, aki a megtévesztő reklámokkal érintett időszakban (2018 márciusa és 2019 márciusa között) vásárolta első bérletét a szolárium-hálózatban. A vállalkozás továbbá fogyasztói tudatosságot növelő kampányt bonyolít le a szoláriumozás általános kockázatairól és hatásairól. A cégnek emellett belső vállalati megfelelési programot kell bevezetnie és franchise partnerei számára is kötelezővé tennie, amely segít a további hasonló jogsértések elkerülésében.

(gvh.hu)




Kapcsolódó cikkek

2024. június 20.

Társadalmi felelősségvállalás kérdése is a megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása

Évente közel 200 milliárd forintot fizetnek be a hazai vállalkozások rehabilitációs hozzájárulásként az államkasszába, mivel a foglalkoztatottak között a megváltozott munkaképességű alkalmazottak aránya nem éri el az öt százalékot. Becslések szerint ez a csoport akár 100 ezres tartalékot is jelenthet a magyar munkaerőpiacnak. Az ezen munkavállalók munkába állításához szükséges jól átgondolt stratégia kidolgozásához és megvalósításához a legtöbb vállalat jelenleg nem tud megfelelő szakembert allokálni, ezért érdemes külsős szakértő vagy HR szolgáltató támogatását bevonni.

2024. június 20.

MOKK: tudatosabban tervezik vagyoni viszonyaikat a házasságra készülők

Egyre idősebb korban házasodnak a magyarok, a nők átlagosan már csaknem harminc évesen kötnek először házasságot. A magasabb életkorral gyakran nagyobb vagyon jár, ami a közjegyzők tapasztalatai szerint az egyik oka, hogy egyre többen kötnek házassági vagyonjogi szerződést. Az általános vélekedéssel szemben ez nemcsak a kapcsolat megszűnése esetén segítheti a feleket, de egy bedőlt hitel tekintetében a közös családi vagyon egy részét is megmentheti. Sokan pedig azért szerződnek a házastársukkal, mert több kapcsolatból is született gyermekük, és azt szeretnék, hogy egyenlően örököljenek utánuk.

2024. június 20.

Zöldül a fogyasztóvédelem

Az európai uniós jogalkotó szinte ontja azon szabálytervezeteket, jogszabályokat, amelyek bizonyos fogyasztói jogosultságok biztosítása révén egyenesen a fogyasztókat vonják be a fenntartható és körforgásos gazdálkodás megvalósításának folyamatába – írja Dr. Nagy Andrea Magdolna, a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda ügyvédje a vg.hu-n.