Megtévesztő kereskedelmi gyakorlatra hívta fel a figyelmet a Feosz


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A szépséghibásként hirdetett termékekhez kapcsolódó megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (Feosz).

A fogyasztók sokszor jóhiszeműen azt gondolják, hogy a szépséghibásként népszerűsített termékek újak, csak egy kicsit karcosak, szállításkor sérültek, ám sokszor tudtukon kívül használt készüléket próbálnak így eladni nekik a különböző webshopok. A civil szervezet azt javasolja, hogy vásárlásakor mindig tájékozódjanak arról, hogy új vagy használt termékről van szó.

A Feoszhoz beérkezett panaszok alapján gyakran előfordul, hogy szépséghibásként hirdetett termék eladásakor szerződést íratnak alá a fogyasztóval. Ebben ugyan már szerepel a használt termék kifejezés, de sok vásárló nem olvassa el aláírás előtt a szerződést, mert a hirdetések alapján fel sem merül benne a gyanú, hogy nem új termékről van szó.

A fogyasztóvédők arra is felhívták a figyelmet, hogy az ilyen üzletekben gyakran az áruk csomagolása is azt a látszatot kelti, mintha új termékek lennének.
A közleményben hangsúlyozták: a szerződéseket aláírás előtt mindig el kell olvasni, illetve vásárlás előtt célszerű tájékozódni arról, hogy  az adott üzlet, webáruház szerepel-e valamilyen negatív listán, vagy a fogyasztóvédelemért felelős Igazságügyi Minisztérium által működtetett www.jogsertowebaruhazak.hu weboldalon.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.