Moratórium jön az Airbnb-lakások regisztrációjában
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A szépséghibásként hirdetett termékekhez kapcsolódó megtévesztő, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatra hívta fel a figyelmet a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (Feosz).
A fogyasztók sokszor jóhiszeműen azt gondolják, hogy a szépséghibásként népszerűsített termékek újak, csak egy kicsit karcosak, szállításkor sérültek, ám sokszor tudtukon kívül használt készüléket próbálnak így eladni nekik a különböző webshopok. A civil szervezet azt javasolja, hogy vásárlásakor mindig tájékozódjanak arról, hogy új vagy használt termékről van szó.
A Feoszhoz beérkezett panaszok alapján gyakran előfordul, hogy szépséghibásként hirdetett termék eladásakor szerződést íratnak alá a fogyasztóval. Ebben ugyan már szerepel a használt termék kifejezés, de sok vásárló nem olvassa el aláírás előtt a szerződést, mert a hirdetések alapján fel sem merül benne a gyanú, hogy nem új termékről van szó.
A fogyasztóvédők arra is felhívták a figyelmet, hogy az ilyen üzletekben gyakran az áruk csomagolása is azt a látszatot kelti, mintha új termékek lennének.
A közleményben hangsúlyozták: a szerződéseket aláírás előtt mindig el kell olvasni, illetve vásárlás előtt célszerű tájékozódni arról, hogy az adott üzlet, webáruház szerepel-e valamilyen negatív listán, vagy a fogyasztóvédelemért felelős Igazságügyi Minisztérium által működtetett www.jogsertowebaruhazak.hu weboldalon.
(MTI)
A kereskedelemről szóló törvényt is módosítaná az Egyes pénzügyi és vagyongazdálkodási tárgyú törvények módosításáról szóló salátatörvény.
A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.
A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!