Mind többen keresnek ügyvédet a világhálón
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A fiatalokra és a jól keresőkre jellemző leginkább, hogy az interneten keresnek ügyvédet.
Az online keresések egyre jobban dominálnak a szolgáltatások piacán, és nemzetközi felmérések alapján ez a tendencia érvényesül a jogi ügyekben is, így ma már az ügyvédek számára is alapvető fontosságú a megfelelő online jelenlét – állapítja meg a Pro/Lawyer Consulting elemzése.
A cég idézi a Moses & Rooth ügyvédi iroda és a Blumenthal kutatócég 2015-ös felmérését, amely ugyan az Egyesült Államokban készült, de a benne felvázolt trendek álláspontjuk szerint jellemzik a magyar piacot is.
A felmérésben 1500 olyan emberrel készítettek interjút, aki a közelmúltban bízott meg ügyvédet. A válaszok alapján a lakosság döntő része ismerősök ajánlása alapján keres ügyvédet, ám ez alól kivétel a 18-24 éves korosztály (az úgynevezett Y és Z generáció), valamint az átlagon felül keresők köre, akik jellemezően inkább a weben tájékozódnak, ha jogi problémájuk akad.
Egy másik, a LexisNexis által 2013-ban készített felmérés azt állapította meg, hogy az emberek 76 százaléka használ online keresést az ügyvédválasztás folyamán. Ez nem zárja ki, hogy a barátok-ismerősök tanácsa meghatározó a folyamatban, mivel az online mellett 73 százalékuk igénybe vette ezek ajánlását is – ismerteti a Pro/Lawyer Consulting.
Bírósági Döntések Tára
|
A folyóirat egyfelől publikációs fórumot kíván biztosítani a megyei, illetve az ítélőtáblai döntések számára, másfelől azzal, hogy a mértékadó bírósági döntések közül válogat, a jogalkalmazás egységességét kívánja támogatni.
További információ és megrendelés >>
|
A felmérés alapján a válaszadók először is a neten tájékozódnak jogi problémájukról, így döntenek arról, hogy egyáltalán érdemes-e ügyvédhez fordulniuk. A második lépésben az ügyvédkeresés során a neten a keresőmotorok után az ügyvédi listákra, az ügyvédportálokra, jogi blogokra, közösségi média oldalakra és az ügyvédek saját honlapjára fókuszálnak. Miután úgy érzik, hogy ajánlás vagy online keresés alapján megtalálták a megfelelő ügyvédet, következik a validálás folyamata. A felmérés alapján a leendő ügyfelek 53 százaléka sajtónyilatkozatok, cikkek, bármilyen online fellelhető információ alapján vizsgálja az ügyvéd szakmai hozzáértését, és csak ez után következik az ügyvéd kiválasztása.
A Pro/Lawyer Consulting tapasztalatai szerint ugyanezek a tendenciák figyelhetők meg Magyarországon is.
(MTI)