Molotov-koktéllal fenyegette a zsúfolt áruházat: terrorfenyegetés lett a vád


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az ügyészség indítványozta, hogy a letartóztatásban levő férfit a bíróság ítélje börtönbüntetésre.

Vádat emeltek az 54 éves férfi ellen, aki április 23-án azzal hívta fel a 112-es segélyhívót, hogy szerinte túl sokan tartózkodnak egy XIII. kerület áruházban. Délután ismét telefonált, akkor azt mondta: még mindig sokan vannak, és ha a rendőrség két napon belül nem intézkedik, akkor egy Molotov-koktéllal ő fogja ezt az állapotot megszüntetni.

A férfi nem sokkal később a boltnál is megjelent és alkoholos filccel becsmérlő mondatokat írt a falára. A rendőrök még aznap elfogták a férfit, aki ellen most a főügyészség terrorcselekménnyel fenyegetés bűntette és rongálás vétsége miatt emelt vádat.

Az ügyészség indítványozta, hogy a letartóztatásban levő férfit a bíróság ítélje börtönbüntetésre, és rendelje el két korábbi felfüggesztett szabadságvesztésének végrehajtását.

Akkor is bűncselekmény valósul meg, ha valaki csak színleli, hogy terrorcselekményt akar elkövetni – hívta fel a figyelmet a főügyész. Ez a bűncselekmény kiemelkedő példa arra, hogy a kimondott szónak mekkora súlya lehet – fogalmazott Ibolya Tibor főügyész a csütörtöki közleményében.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.