Számos ügy intézhető a jövőben elektronikusan
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
További ügyek lesznek intézhetők az év elején bevezetett e-bejelentők által, köztük a közműátírás és az adatváltozás bejelentése is – kedden döntött a Parlament.
A változásokat 134 igen szavazattal, 14 ellenvoks és 40 tartózkodás mellett szavazták meg a képviselők.
Az e-bejelentő használatához eddig hatvanöt közműszolgáltató csatlakozott, és több mint 45 ezer felhasználó regisztrált. A kormányzat célja valamennyi közműszolgáltató csatlakozása, ezért ezt kötelezővé teszik számukra januártól, az elektronikus hírközlési szolgáltatók számára pedig jövő júliustól.
Az elektronikus ügyintézés kiterjesztése érdekében számos jogszabályból kerülnek ki a papíralapú ügyintézés szabályai: a többi között a területfejlesztés, a földügy és az ingatlan-nyilvántartás, valamint a kulturális örökség, a környezet- és természetvédelem, a hulladékgazdálkodás érintett. A jövőben az álláskeresők bejelenthetik elektronikusan az adataikban történt változást.
Az illegális hulladék elhelyezőjének hatékonyabb felkutatását célozza, hogy a hulladékgazdálkodási hatóság könnyebben juthat például a lerakáshoz használt jármű adataihoz.
A változtatás értelmében magánszemélyek évente kétszer kérhetnek le ingyenesen hiteles tulajdonilap-másolatot, a nem ingyenes szolgálatás igazgatási díja pedig csökkenthető lesz. Egy évvel kitolódik az e-ingatlannyilvántartás indulási időpontja.
Egyszerűsödik és olcsóbbá válik a magyar állampolgárok külföldi anyakönyvi eseményeinek hazai anyakönyvezése, például a házasságkötésé vagy a születésé. A jövőben a hozzátartozók az elhunyt hozzátartozójuk hallotti anyakönyvi kivonatát is ki tudják kérni elektronikus úton.
(MTI)