Bejegyzések e-ügyintézés címkével

2022. december 13. Napi

A korábbi e-ügyintézési tájékoztató portált végleg leváltja a magyarorszag.hu

December 16-án végleg megszűnik a 2000-es évek elején indult korábbi magyarorszag.hu. A régi oldal megszüntetése nem befolyásolja a 2020 februárjának végén megújult magyarorszag.hu portál működését. A központi e-ügyintézési felületen továbbra is minden, az elektronikus ügyintézéshez kapcsolódó szolgáltatás és fontos információ zavartalanul elérhető lesz az állampolgárok és a vállalkozások számára.

Egy második hullám hozhatja el az igazi digitális átállást
2020. június 15. Cégvilág

Egy második hullám hozhatja el az igazi digitális átállást

A koronavírus ráébresztette a gazdasági szereplőket, hogy sok esetben a digitális munkafolyamatokat mennyire kezdetlegesen használják. Voltak cégek, ahol még a home office megoldása is problémákat okozott a járványhelyzetben. Ezek a technológiák már évtizedek óta elérhetőek, az igazi áttörést azonban az hozhatná el, ha a piaci szereplők elkezdenék használni és fejleszteni az állam által már biztosított digitális platformokat. Az első vírushullám tapasztalatai, valamint a második okozta fenyegetés megadják az ehhez szükséges motivációt.

Bírósági e-ügyintézési szolgáltatások
2020. február 4. Napi

Bírósági e-ügyintézési szolgáltatások

Az elektronikus ügyintézési szolgáltatások köre 2020. január 1-jétől tovább bővült. Az új Ügyfél Iratbetekintő Rendszer (a továbbiakban: ÜIR) ugyanis lehetővé teszi, hogy a 2020.január 1. után elsőfokon indult ügyek e-aktáját, azaz az ügy alapadatait, illetve az ügyben keletkezett iratokat az ügyfelek online, akár otthonról, ingyenesen, a nap 0-24 órájában megtekinthessék.

Élethelyzetekhez igazodó digitális közigazgatás
2019. december 23. Szakma

Élethelyzetekhez igazodó digitális közigazgatás

Míg a társadalom digitális fejlettségét illetően Észtország a 8., addig Magyarország csupán a 23. helyen áll az EU – öt komponens alapján összeállított – DESI-indexe alapján; ennek egyik fő oka, hogy még mindig kevesen rendelkeznek e-tudással – mondta a Jogászvilágnak adott interjújában Vetési Iván, a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. ügyfélkapcsolati és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese. A következő évek azonban az e-közigazgatási ügyintézés bővítésével és korszerűsítésével optimizmusra adhatnak okot.