Termékbemutatós csalássorozat: 345 embert csaptak be


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Ötvenkét ember ellen emelt vádat az ügyészség idősek sérelmére elkövetett csalássorozat miatt Szombathelyen – közölte a Vas Megyei Főügyészség.

Simon József főügyész közölte: egy bűnszervezet tagjai 345 idős embert csaptak be. Termékbemutatókon gyógyhatásúnak mondott, de gyógyhatás kiváltására alkalmatlan eszközöket adtak el nekik, amivel összesen 94 millió forint kárt okoztak a sértetteknek.

A vádlottak Budapesten, Tatabányán és Győrben telefonos ügyfélközpontokat működtettek, telefonon ingyenes „egészségügyi felmérésre” hívták meg az embereket.

Szombathelyen, Pécsen, Miskolcon, Szegeden, Kecskeméten és Érden is tartottak színlelt állapotfelméréseket, amelyek után közölték a sértettekkel, hogy súlyos betegségben szenvednek, de ha megvásárolják az általuk felkínált eszközöket, betegségük javulni fog.

A vádlottak ilyenkor általában fehér köpenyt viseltek, nyakukban fondendoszkóp volt, amivel azt a látszatot keltették, hogy a termékeket ajánló személy orvos vagy legalábbis egészségügyi dolgozó.

Azt állították, hogy az általuk kínált terápiamatrac, alvásgarnitúra, légtisztító, lágylézerkaróra, valamint különböző masszírozókészülékek alkalmasak a sértettekkel elhitetett súlyos, életveszélyes állapot kezelésére, gyógyítására.

A Szombathelyi Járási és Nyomozó Ügyészség negyvenöt embert bűnszervezetben elkövetett többrendbeli csalás, hetet pedig közokirat-hamisítás bűntettével vádol.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.