Új EU szabályozás: jöhetnek a lekerekített orrú vezetőfülkés teherautók


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Európai Unió Tanácsa jóváhagyta a jobb aerodinamikai jellemzők, illetve a biztonságosabb és kevésbé környezetszennyező közlekedés érdekében kialakított, lekerekített orrú vezetőfülkés teherautók használatát 2020. szeptember 1-től – közölte az uniós tanács szerdán.

Ezzel megnő a tehergépjárművek megengedett legnagyobb hosszúsága, a növekedést azonban csak a vezetőfülke aerodinamikai kialakításának javítására lehet használni, a járművek hasznos teherbírásának növelésére nem.

A hosszabb vezetőfülkék miatt kisebb lesz a holttér, így a vezetők könnyebben észrevehetik a veszélyeztetett úthasználókat, például a gyalogosokat és a kerékpárosokat – írták. Emellett ütközésnél a másoknak okozott károk vagy sérülések is kisebbek lesznek. Egy uniós becslés szerint ezzel évente akár 500 ember – főleg a városi területeken gyalogosan és kerékpárral közlekedők – életét lehet megmenteni.

A kisebb légellenállásnak köszönhetően a várakozások szerint akár 10 százalékkal csökkenhet az üzemanyag-fogyasztás. A kibocsátás csökkenése pedig az éghajlatváltozás elleni küzdelemhez is hozzájárul majd – közölték.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2017. március 23.

EUB: Aránytalan az útdíj bírság

A Szegedi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság az EUMSZ 267. cikkével kapcsolatosan terjesztett be előzetes döntéshozatal iránti kérelmet az Európai Unió Bíróságához, az Euro-Team Kft. és a Spirál-Gép Kft. valamint a BRFK között folyamatban lévő közigazgatási perben, amelynek tárgya a BRFK útdíj bírságot kiszabó határozatának bírósági felülvizsgálata. A Bíróság ma hozta meg ítéletét, amelyet az alábbi cikkünkben részletesen ismertetünk.

2017. április 6.

EU-s jogot sért a török teherautókra kivetett magyar adó

A török tehergépjárművekre kivetett magyar gépjárműadó nincs összhangban az uniós joggal, ugyanis a vizsgált adó az EU-Törökország Társulási Tanács határozata alapján a vámmal azonos hatású díjnak minősül – ismertette az uniós főtanácsnok indítványát az Európai Unió luxembourgi székhelyű bírósága csütörtökön.