Vesztett a főváros a reklámtenderperen


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megalapozatlanság miatt jogerősen elutasította a BKV és a BKK kereseti kérelmét, egyúttal a Közbeszerzési Döntőbizottságnak (KD) adott igazat a Fővárosi Törvényszék – értesült a Világgazdaság.

A KD januárban 115 millió forintos bírságot szabott ki a fővárosi tömegközlekedési cégekre, mert törvénysértést észleltek a koncessziós eljárás 2019. novemberi lezárásakor. A cégek ezután fordult a bírósághoz, hogy megtámadja a határozatot. Első körben jogvédelmet kértek, ami nemcsak a KD döntését függesztette volna fel, hanem a 115 millió forint megfizetése alól is mentességet adott volna. Ezt a Fővárosi Törvényszék és a Kúria is elutasította, ezért idén májusban már átutalták a büntetés összegét.

A Világgazdaság szerint most szerdán a bíróság a perköltség megtérítése mellett arra is kötelezte a felpereseket, hogy térítsenek meg 1,5-1,5 millió forint kereseti illetéket az államnak. A döntés ellen nem lehet fellebbezni.

A tendert a BKV és a BKK 2016 elején írta ki, de csak tavaly augusz­tus 9-i ajánlattételi határidőre érkezett érvényes pályázat, amit az ajánlatkérők eredménytelennek mondtak ki, mert Karácsony Gergely, az új főpolgármester 2019. november 5-i javaslatára a közgyűlés megtiltotta a fővárosi cégeknek a reklámfelületeik egy évnél hosszabb időre szóló hasznosítását.

(Jogászvilág)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.