Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Virtuális reklám szabálytalan közzétételéért és nem teljesített vállalásokért bírságolt a Médiatanács – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

Azt írták, hogy hivatalból és bejelentések alapján több tévé- és rádiócsatorna műsorát vizsgálta a Médiatanács. A testület a TV2-re szabott ki pénzbírságot virtuális reklám szabálytalan közzététele miatt, vállalásai nem teljesítése miatt pedig a szekszárdi Rádió Antritt kapott büntetést. A Médiatanács a TV2 augusztus 2-án sugárzott Pénzt vagy éveket! című műsorát vizsgálva azt állapította meg, hogy a közvetített tartalommal a médiaszolgáltató megsértette a virtuális reklám közzétételére vonatkozó törvényi rendelkezést. A testület bírságot szabott ki a tévécsatorna szolgáltatójára.

A TV2 Sztárban sztár leszek! című műsorával kapcsolatban két állampolgári bejelentés érkezett a hatósághoz. A szeptember 25-én sugárzott adást „12 éven aluliaknak nem ajánlott” korhatár-megjelöléssel közvetítette a médiaszolgáltató. A bejelentések szerint a műsor szexualitásra utaló kifejezést, jelenetet tartalmazott. A hatósági ellenőrzés megállapította, hogy bár az adás egyéni érzékenységet sérthetett, direkt módon nem ábrázolta a szexualitást, így nem lépte túl a médiaszolgáltató által feltüntetett korhatári kategóriában még elfogadható mértéket, valamint a sugárzási időpont is megfelelő volt.

A grémium a Szekszárd 105,1 MHz helyi vételkörzetű Rádió Antritt adását is vizsgálta. Az eljárás során megállapította, hogy a médiaszolgáltató nem tett eleget a helyi közélettel foglalkozó, valamint a közszolgálati célokat szolgáló műsorszámok napi arányára vonatkozó vállalásainak. Ezért a Médiatanács bírságot szabott ki a rádió üzemeltetőjére – olvasható a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

„Mit lájkol a gyerek?” – a szülőket segíti az NMHH új kiadványa

A közösségi médiafelületek használata ma már a fiatalok mindennapjainak részévé vált, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kiemelt figyelmet fordít az ezen felületek kínálta lehetőségekre és kockázatokra. Gyermeknapon jelent meg a hatóság fiataloknak szóló „Sztorik a zsebben – Történetek a közösségi médiából” című kiadványa, amely most a szülőknek szánt „Mit lájkol a gyerek – Szülőknek a közösségi médiáról” elnevezésű tájékoztatófüzettel egészült ki. Az új brossúra célja, hogy bemutassa a közösségi oldalak működésének főbb szabályszerűségeit, és támpontokat adjon a szülőknek, hogyan segíthetik gyermekeiket eligazodni ezeken a platformokon, miközben felhívja a figyelmet a közösségi média kockázataira, de annak előnyeit is számba veszi.