Vírusmarketing ügyet vizsgál a GVH Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Gazdasági Versenyhivatal eljárást indított a www.shopolo.hu weboldalon, valamint a Facebook és Instagram posztokban az ’ANTISEPTIC’, illetve ’ANTIVIRUS’ elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.

A Gazdasági Versenyhivatal észlelte, hogy a Mi sport, trgovina in storitve d.o.o. eljárás alá vont vállalkozás a fenti termék népszerűsítése során

  • különösen a termék elnevezését, vizuális és szöveges megjelenítését, valamint a termékkel kapcsolatos fogyasztói tapasztalatokat valószínűsíthetően megtévesztésre alkalmas módon jelenítette meg, továbbá valószínűsíthetően megalapozatlan információkat közölt a termék felhasználási tulajdonságairól, így különösen a vírusokkal és baktériumokkal szembeni védelemre való alkalmasságáról,
  • valószínűsíthetően valótlan fogyasztói véleményeket mind képi, mind szöveges formában akként jelenít meg, mintha azok valós fogyasztóktól származó, valós tapasztalatok lennének,
  • annak gyártóját vagy forgalmazóját, illetve ezek elérhetőségét nem jelölte meg,
  • a termék termékkategóriáját, valamint annak összetételét nem jelölte meg, korlátozva ezáltal a fogyasztók tájékozott ügyleti döntésének meghozatalát, valamint a fogyasztói jogaik érvényesítését,
  • valószínűsíthetően valótlan információkat közölt a termék „díjmentes”, illetve „ingyenes” kiszállításáról,

mely magatartásokkal az eljárás alá vont valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény rendelkezéseit.

Az eljárás alá vont kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai megjelennek a www.shopolo.hu weboldalon, továbbá az e weboldalra irányító Facebook és Instagram hirdetésekben. Az eljárás alá vont kereskedelmi kommunikációs gyakorlatai valószínűsíthetően széles fogyasztói körhöz jutnak el, különös tekintettel az ENSZ Egészségügyi Világszervezete (WHO) által pandémiaként azonosított vírusos járvány következtében a vizsgált kereskedelmi kommunikációkkal népszerűsített, továbbá a hasonló termékek iránt megnövekedett fogyasztói érdeklődésre, valamint az ilyen termékeket kínáló webáruházak és más online értékesítési csatornák fokozottabb látogatására, igénybevételére.

A GVH ismételten hangsúlyozza a fogyasztói körültekintés fontosságát, valamint a hirdetők és a hirdetések közzétevőinek kiemelkedő szerepét a felelős kommunikáció kialakításában, amelyre a GVH korábbi közleményében is felhívta a figyelmet.

(gvh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 30.

Parlament előtt a 2025-ös adócsomag

A kormány két lépésben megduplázná a családi adókedvezményt, 2 évvel meghosszabbítaná a kedvezményes, 5 százalékos lakásáfát, és kivezetni készül több különadót is. Parlament előtt az adócsomag.

2024. október 30.

NMHH: Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.