Hatékonyabbá válik a Közbeszerzési Hatóság és az Állami Számvevőszék együttműködése


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Együttműködési megállapodást kötött a Közbeszerzési Hatóság (KH) és az Állami Számvevőszék (ÁSZ) annak érdekében, hogy a szakterületeikhez tartozó jogi kérdésekben segítsék egymás munkáját – közölte a két szervezet kedden megküldött közös közleményben.

A két szervezet a megállapodás szellemében rendszeres konzultációk, közös konferenciák és képzések szervezése mellett döntött. A tudásmegosztás mellett közös céljuk a korrupció elleni hatékony fellépés is, melyben szintén támogatják egymás munkáját.

A megállapodást kedden írta alá Kovács László, a Közbeszerzési Hatóság elnöke és Windisch László, az Állami Számvevőszék elnöke. Mint a közleményből kiderül a két szervezet megállapodott abban is, hogy a közbeszerzési jogszabályok értelmezésével kapcsolatos konzultációkon túl a tevékenységükre vonatkozó és közös kérdéseket érintő jogszabályok, illetve azok módosításainak előkészítése és véleményezése során egymással kölcsönösen együttműködnek.

Az Állami Számvevőszék vállalja, hogy a rendelkezésre álló eszközökkel segíti a Közbeszerzési Hatóság korrupciómegelőzésre irányuló törekvéseit, illetve szakmai eszközökkel támogatja a fenntartható, különösen a környezetvédelmi szempontokat és innovatív megoldásokat is alkalmazó közbeszerzési gyakorlatok elterjesztését.

Kovács László a megállapodás kapcsán kifejtette: „a hatóság következetes és szigorú szakmai munkája során nagy hangsúlyt fektet a közbeszerzésekben érintett szervezetekkel, állami szervekkel való szoros együttműködésre, ez különösen fontos a visszaélések megelőzése, illetve felderítése kapcsán. Az Állami Számvevőszéket elkötelezetten támogatjuk ellenőrzései során a közbeszerzésekkel kapcsolatos kérdések megítélésében – ehhez a gyakorlathoz illeszkedik a most megkötött megállapodás is.”

Windisch László hozzátette: „közös célunk a közpénzek szabályos és hatékony felhasználásának biztosítása, valamint a közvagyon védelme. A most aláírt dokumentumnak köszönhetően a két szervezet közötti kooperáció a korábbiaknál is hatékonyabbá válik: gyorsul a tudásmegosztás és az információcsere is a két intézmény között.”

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. december 6.

Papírból PDF – az új ingatlan-nyilvántartás

A jelenlegi ingatlan-nyilvántartásunk egy 1997-es törvényen alapul, és jogosan vetődik fel bennünk a kérdés, hogy ez a több mint két évtizedes szabályozás releváns rendelkezéseket tartalmaz-e. Az ezzel kapcsolatban felmerülő igény, illetve a COVID által okozott válsághelyzet következtében a szükség is egyre jobban nőtt egy gyors, hatékony, egyszerű és legfontosabbak közt elektronikus rendszerre, hogy hivatalos ügyeinket tudjuk intézni. Az Ars Boni cikkpályázat keretében készült írásban ezt az új és modern, elektronikus világba lépő jogintézményt szabályozó és véglegesnek tűnő 2021.évi C. törvényt fogom összehasonlítani eredeti, kihirdetéskori szövegével, illetve a jelenleg hatályos – de nemsokára „régi”-nek aposztrofált – ingatlan-nyilvántartásról szóló 1997. évi CXLI. törvénnyel.

2024. december 6.

Perújítás az alapügyben távollévő terhelttel szemben folytatott eljárás miatt

Ha a terhelt az elsőfokú bírósági eljárásban valamennyi tárgyaláson részt vett, érdemi vallomást tett és kizárólag az ügydöntő határozat kihirdetésekor nem jelent meg, a bizonyítás megismétlése nem válik szükségessé a terhelt távollétén alapuló perújítási eljárásban. A perújítás célja ebben az esetben a terhelt vallomástételi, észrevételezési és indítványozási jogának biztosítása és az ez alapján szükségessé váló bizonyítás lefolytatása – a Kúria eseti döntése.

2024. december 4.

Kamerás adatkezelés szálláshelyen

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság egymillió forint adatvédelmi bírságot szabott ki egy szálláshellyel szemben az érintett ingatlanra felszerelt kamerarendszerrel összefüggő adatkezelés jogszerűségének vizsgálata során. A döntést az indokolta, hogy a szálláshely nem nyújtott a hazai és regionális előírások szerint könnyen hozzáférhető és átlátható tájékoztatást az általa működtetett kamerarendszer kapcsán megvalósuló adatkezelésről.