Információk a MÜK levéltáráról


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Ügyvédi Kamara irattára üzemeltetőjének elérhetőségei, az irattárazás rendje


A Magyar Ügyvédi Kamara irattárának üzemeltetője a Rhenus Office Systems Hungary Kft., mely szabad irattári kapacitást biztosít a Magyar Ügyvédi Kamara számára határozatlan időtartamú szerződés keretében.

Az irattár 2310 Szigetszentmiklós, Leshegy út 30. szám alatt található, a Prologis Ipari Parkban. Nyitva tartás: hétfőtől péntekig 8:00 és 16:00 között.

 

Milyen dokumentumok szállíthatók be az irattárba?

A Magyar Ügyvédi Kamara 4/2005. szabályzata a 2003. évi LXXXI. törvény 13. § (2) bekezdésével módosított Üt. 12. § (2) bekezdés új e) pontja alapján létesítendő levéltárral kapcsolatban fogalmaz meg rendelkezéseket. A Magyar Ügyvédi Kamara téríti az inaktív és törölt ügyvédek elektronikus cégiratainak papír alapú őrzését és azok irattári kezelését. A betárolt és kezelt anyagok továbbra is az egyes ügyvédek, ügyvédi irodák, illetve a regionális ügyvédi kamarák tulajdonát képezik.

Térítés ellenében, az egyes megbízókkal kötendő külön-külön megállapodás alapján az irattárba a fentiektől eltérő anyagok is beszállíthatóak; a kondíciók azonosak a Magyar Ügyvédi Kamarának biztosítottakkal.

A Rhenus Office Systems Hungary Kft. ügyvédi irodáknak, kamaráknak helyszíni iratrendezést, selejtezést, levéltárba történő beszállításhoz iratelőkészítést, illetve biztonsági iratmegsemmisítést is vállal; a megsemmisítést saját biztonsági megsemmisítő üzemében végzi el (a bizalmas iratok megsemmisítése darálási technológiával a papír újrahasznosítása mellett történik).

A beszállítási igényt a dataservice-ros-budapest@hu.rhenus.com e-mail címen, vagy a +36-24-887-180-as telefonszámon, nyitvatartási időben kell jelezni. Mennyiségtől és távolságtól függően az igény beérkezésétől számított 2-5 munkanapon belül a Rhenus Office munkatársai elmennek az iratokért a helyszínre, illetve a beszállítás történhet a megbízó részéről is közvetlenül az irattárba, munkanapokon, a fenti munkaidő tartama alatt.

Hogyan kell előkészíteni az anyagot?

Az elszállítás bejelentésekor célszerű lejelenteni a beszállítandó mennyiséget. Az irattár folyóméter egységben kalkulál (1 iratfolyóméter = DIN A4 méretű lapok 1 méter hosszban), de megadható m3 is, illetve fénykép segítségével is beküldhető a mennyiség. A Rhenus Office kollégái az anyagokat irattári dobozokba teszik, majd elszállítják az irattárba. A folyamatról (a mennyiségekről) átadás-átvételi jegyzőkönyv készül. A beszállított anyagokat az irattár iratjegyzékkel látja el, melyet 15 napon belül megküld az illetékes beszállítást kezdeményező félnek.

Forrás: BÜK Hírlevél – 317. szám


Kapcsolódó cikkek

2024. április 26.

Így választ jogi adatbázist egy nagy ügyvédi iroda

A DLA Piper magyarországi csapata 1988 óta nyújt jogi szolgáltatásokat hazai és nemzetközi ügyfelei részére, jelenleg az egyik legnagyobb hazai ügyvédi iroda. Mi alapján választ egy ekkora ügyvédi iroda jogi adatbázist? Milyen szempontokat vesznek figyelembe, milyen funkciókat tartanak fontosnak a napi munkavégzés során? Erről beszélgettünk az ügyvédi iroda munkatársával.