Információk a MÜK levéltáráról


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Ügyvédi Kamara irattára üzemeltetőjének elérhetőségei, az irattárazás rendje


A Magyar Ügyvédi Kamara irattárának üzemeltetője a Rhenus Office Systems Hungary Kft., mely szabad irattári kapacitást biztosít a Magyar Ügyvédi Kamara számára határozatlan időtartamú szerződés keretében.

Az irattár 2310 Szigetszentmiklós, Leshegy út 30. szám alatt található, a Prologis Ipari Parkban. Nyitva tartás: hétfőtől péntekig 8:00 és 16:00 között.

 

Milyen dokumentumok szállíthatók be az irattárba?

A Magyar Ügyvédi Kamara 4/2005. szabályzata a 2003. évi LXXXI. törvény 13. § (2) bekezdésével módosított Üt. 12. § (2) bekezdés új e) pontja alapján létesítendő levéltárral kapcsolatban fogalmaz meg rendelkezéseket. A Magyar Ügyvédi Kamara téríti az inaktív és törölt ügyvédek elektronikus cégiratainak papír alapú őrzését és azok irattári kezelését. A betárolt és kezelt anyagok továbbra is az egyes ügyvédek, ügyvédi irodák, illetve a regionális ügyvédi kamarák tulajdonát képezik.

Térítés ellenében, az egyes megbízókkal kötendő külön-külön megállapodás alapján az irattárba a fentiektől eltérő anyagok is beszállíthatóak; a kondíciók azonosak a Magyar Ügyvédi Kamarának biztosítottakkal.

A Rhenus Office Systems Hungary Kft. ügyvédi irodáknak, kamaráknak helyszíni iratrendezést, selejtezést, levéltárba történő beszállításhoz iratelőkészítést, illetve biztonsági iratmegsemmisítést is vállal; a megsemmisítést saját biztonsági megsemmisítő üzemében végzi el (a bizalmas iratok megsemmisítése darálási technológiával a papír újrahasznosítása mellett történik).

A beszállítási igényt a dataservice-ros-budapest@hu.rhenus.com e-mail címen, vagy a +36-24-887-180-as telefonszámon, nyitvatartási időben kell jelezni. Mennyiségtől és távolságtól függően az igény beérkezésétől számított 2-5 munkanapon belül a Rhenus Office munkatársai elmennek az iratokért a helyszínre, illetve a beszállítás történhet a megbízó részéről is közvetlenül az irattárba, munkanapokon, a fenti munkaidő tartama alatt.

Hogyan kell előkészíteni az anyagot?

Az elszállítás bejelentésekor célszerű lejelenteni a beszállítandó mennyiséget. Az irattár folyóméter egységben kalkulál (1 iratfolyóméter = DIN A4 méretű lapok 1 méter hosszban), de megadható m3 is, illetve fénykép segítségével is beküldhető a mennyiség. A Rhenus Office kollégái az anyagokat irattári dobozokba teszik, majd elszállítják az irattárba. A folyamatról (a mennyiségekről) átadás-átvételi jegyzőkönyv készül. A beszállított anyagokat az irattár iratjegyzékkel látja el, melyet 15 napon belül megküld az illetékes beszállítást kezdeményező félnek.

Forrás: BÜK Hírlevél – 317. szám


Kapcsolódó cikkek

2024. május 10.

Eljárás a munkaviszony megszüntetése esetén

Munkavállalói felmondás esetén – amennyiben nem áll fenn a rendelkezésre állási és munkavégzési kötelezettség teljesítése alóli mentesülési ok – utolsó munkában töltött napnak az a nap számít, amikor a munkavállaló utoljára volt köteles a munkavégzési kötelezettségének eleget tenni – a Kúria eseti döntése.

2024. május 8.

A technika legújabb vívmányai a Pp-ben (is)?

Az Országgyűlés 2024. április 30-án szavazta meg az igazságügyi tárgyú törvények módosításáról szóló törvényjavaslatot. A salátatörvény számos jogszabályt módosít, többek között a közjegyzőkről, a bírósági végrehajtásról, a bíróságok szervezetéről és igazgatásáról, valamint a polgári perrendtartásról szóló törvényt.