9 millió utas adatait lopták el az EasyJettől Koronavírus

Az EasyJet szerint “nincs bizonyíték arra, hogy bármilyen megszerzett személyes adattal visszaéltek volna.


Az EasyJet bejelentette, hogy 9 millió utasa személyes adataihoz fértek hozzá hackerek a légitársasággal szembeni „rendkívül kifinomult” számítógépes támadás során.

A vállalat szerint a hackerek e-mail címeket és utazási adatokat szereztek meg, amelyen keresztül kapcsolatba léphetnek az érintett ügyfelekkel. 2.208 ügyfélnek a hitelkártya-adatihoz is hozzáfértek- tette hozzá az easyJet, de útlevél adatok nem szivárogtak ki.

Azokkal az ügyfelekkel, akiknek hitelkártya-adatait szerezték meg azokkal a légitársaság már kapcsolatba lépett, a többi érintettet pedig május 26-ig értesítik.

Az EasyJet nem adott több információt az incidensről, de kijelentette, hogy „megszüntette az illetéktelen hozzáférést”, és jelentette az eseményt a brit Nemzeti Kiberbiztonsági Központnak és az Adatvédelmi Biztos Hivatalának (ICO).

Ez a jogsértés az egyik legnagyobb, amely valaha történt az Egyesült Királyságban és arra lehet számítani, hogy az easyJetnek rekord összegű bírságot kell majd fizetnie akkor, amikor a koronavírus-járvány miatt amúgy is súlyos következményekkel kell szembenéznie.

A British Airways 183 millió font bírságot kapott 2019 júliusában, miután a hackerek fél millió ügyfél személyes adatait ellopták. Ugyanebben a hónapban a Marriott szállodai csoportra 99,2 millió font pénzbírságot szabtak ki egy olyan jogsértés miatt, amely világszerte 339 millió ügyfél adatait érintette.

Az ICO azt javasolta, hogy az EasyJet vegye fel a kapcsolatot az érintettekkel és hívja fel a figyelmüket az adathalász csalások fokozott kockázatára.

Az EasyJet szerint “nincs bizonyíték arra, hogy bármilyen megszerzett személyes adattal visszaéltek volna”.
Johan Lundgren, az EasyJet vezérigazgatója így nyilatkozott: „Elnézést kérünk azoktól az utasainktól, akiket ez az ügy érint. Mióta tudomást szereztünk az incidensről, aggódunk amiatt, hogy a megszerzett személyes adatokat a koronavírussal kapcsolatos online csalásokhoz használták.

“Az ICO ajánlása szerint felvesszük a kapcsolatot azokkal az utasokkal, akiknek a személyes adatait megszerezték és felhívjuk a figyelmüket, hogy legyenek különösen körültekintőek a kéretlen megkeresésekkel.”

(theguardian.com)



Kapcsolódó cikkek: