A felmondás indoklása, avagy „eltérő bánásmód” a munka világában
Európai ítélet született a határozott idejű munkaszerződés megszüntetése esetén elmaradt indoklás jogellenességéről.
Kapcsolódó termékek: Jogi kiadványok, Ügyvéd Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A mentesség lehetővé teszi az együttesen 30%-os piaci részesedést el nem érő, tengeri szállítmányozással foglalkozó, hajózási társaságoknak, hogy konzorciumokat hozzanak létre és ennek keretében továbbra is folytassák együttműködésüket.
A teherhajózási társaságok 2024-ig további négy évre mentesülnek az EU versenyjogi szabályainak betartása alól, mivel ez alacsonyabb árakat és jobb fogyasztói szolgáltatást eredményez – jelentette be az Európai Bizottság versenyjogi biztosa.
A tengeri szállítmányozásra vonatkozó mentességet, 2009-ben vezették be öt évre, majd 2014-ben újabb öt évvel meghosszabbították a csoportmentességi rendeletet. Ezt a mentességet most újabb négy évvel egészen 2024 áprilisáig hosszabbítják meg – jelentette be az Európai Bizottság.
A mentesség lehetővé teszi az együttesen 30%-os piaci részesedést el nem érő, tengeri szállítmányozással foglalkozó, hajózási társaságoknak, hogy konzorciumokat hozzanak létre és ennek keretében együttműködjenek egymással a szállítmányozási szolgáltatások terén, ugyanakkor továbbra is tilos az árak rögzítése vagy a piac felosztása, tehát kartellezni nem lehet a jövőben sem.
A tavaly indított konzultációt követően az Európai Bizottság Versenypolitikai Főigazgatóságához olyan visszajelzések érkeztek, amelyek azt mutatták, hogy a mentesség kiterjesztése továbbra is előnyöket biztosítana a tengeri szállítmányozó cégek számára.
„A csoportmentességi rendelet kedvezőbb feltételeket biztosít azon szállítmányozók számára, amelyek jobban ki tudják használni a hajók rakodási kapacitását és több szállítási útvonalat kínálnak” – mondta az EU versenyhatósága.
A Nemzetközi Hajózási Szállítmányozási Kamara (ICS), amelynek a világkereskedelemben résztvevő hajóflottát üzemeltetők több mint 80%-a tagja, üdvözölte a bejelentést.
„A döntés azért nagyon fontos, mert irányadó a világ többi versenyhatósága számára is” – nyilatkozta Simon Bennett, az ICS főtitkárhelyettese.
„A Bizottság még a koronavírus járvány kitörése előtt hozta meg ezt a fontos döntést, amely biztosítja a hajómegosztási megállapodások fenntartását, ez pedig a járvány elmúltát követően elő fogja segíteni a globális tengeri kereskedelem helyreállítását. – tette hozzá Bennett.
A Nemzetközi Szállítmányozási Fórum (GSF) korábban kritizálta a mentességet, mert nem ezt a megoldást találta a legjobbnak a tengeri szállítmányozás problémáira.
„Véleményünk szerint a Bizottságnak azt kellett volna vizsgálnia, hogy a hajózási ágazat hogyan került a jelenlegi helyzetbe, amely azt eredményezi, hogy sok útvonalon rekord alacsony szállítási tarifák és túlkapacitás állt fenn.” – mondta a GSF főtitkára, James Hookham a még tavaly novemberben.
Európai ítélet született a határozott idejű munkaszerződés megszüntetése esetén elmaradt indoklás jogellenességéről.
Az EU Bírósága arra kereste a választ, összeegyeztethető-e a vonatkozó uniós irányelvvel az a német jogszabály, melynek értelmében egy bank az „aktívák-passzívák” számítási módszere alapján tart igényt előtörlesztési kompenzációra.
Ismét terítékre került Luxembourgban a csoportos létszámleépítésre vonatkozó európai uniós irányelv értelmezése egy spanyol jogvita eldöntésével kapcsolatban.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!