Bejegyzések a ‘árkartell’ címkével ellátva

Versenyjog – Az engedékenységi politika II.

A Wolters Kluwer gondozásában megjelenő, Tóth Tihamér által írt Uniós és magyar versenyjog című könyv célja, hogy a versenyjog egészéről átfogó képet adjon, mind az uniós, mind a magyar, illetve mind a vállalati, mind a tagállami szabályokat felölelve, nagy hangsúlyt fektetve a normatív szabályok mögött meghúzódó közgazdasági, versenypolitikai kérdésekre. Az alábbiakban a könyv EUMSZ 101. és 102. cikkének, valamint a Tpvt. 11. és 21. §-ának alkalmazásával foglalkozó fejezetéből olvashatnak egy részletet az engedékenységi politikáról.

A versenyt a veszélyhelyzet idején is fenn kell tartani Koronavírus

Rendkívül fontos annak biztosítása, hogy a termékek és szolgáltatások árait továbbra is a verseny határozza meg, különösen például az egészségügyi felszerelések és orvosi eszközök árát, amelyek a jelenlegi helyzetben nélkülözhetetlenek a sürgős közegészségügyi feladatok ellátásához.

Meghosszabbították a tengeri szállítmányozás versenyjogi mentességét

A mentesség lehetővé teszi az együttesen 30%-os piaci részesedést el nem érő, tengeri szállítmányozással foglalkozó, hajózási társaságoknak, hogy konzorciumokat hozzanak létre és ennek keretében továbbra is folytassák együttműködésüket.

Nagy bírságot kaptak a hulladékkezelők

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy öt vállalkozás jogsértő magatartást tanúsított a jellemzően uniós támogatású pályázatok keretében hulladékkezelésre szolgáló gyűjtőedények, gépjárművek és berendezések beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárásokban. A GVH a cégekre összesen több mint 860 millió forintnyi bírságot szabott ki.

Perelhető az eu-s kartellező magyar bíróság előtt

Egy magyar cég azért kezdeményezte az EUB előzetes döntéshozatali eljárását, mert állítása szerint a DAF Trucks NV több másik teherautó-gyártó céggel együtt az EUMSZ 101. cikkébe és az Európai Gazdasági Térségről szóló megállapodás 53. cikkébe ütköző árkartellt alakított ki, amelynek következtében a céget kár érte.