A PwC a Harvey jogi mesterséges intelligencia bevezetésével utat nyit az AI-technológiának


A PwC globális hálózata 2023 márciusában jelentette be a Harvey-val történő együttműködést és a PwC tagvállalatai a helyi üzletágakban már megkezdték az eszköz alkalmazását. A PwC és a Harvey között létrejött globális stratégiai szövetség jól illeszkedik a PwC „A siker új képlete” globális stratégiájához, melynek lényege az emberi irányítással és fejlett technológia alkalmazásával kidolgozott megoldások biztosítása ügyfeleik számára.

A Harvey az OpenAI és a ChatGPT technológiájára épül és az OpenAI Startup Fund támogatásával jött létre. A platform természetes nyelvfeldolgozás, gépi tanulás és adatelemzés segítségével automatizálja és támogatja a jogi munka különböző területeit. A Harvey nagy adatmennyiségekkel segíti a megértést és a javaslatok kidolgozását, ezáltal még több információval teszi lehetővé a megoldások gyorsabb felismerését a PwC szakértői számára. A kapott eredményeket a PwC szakértői minden esetben felülvizsgálják és ellenőrzik.

„A forradalmi Harvey mesterséges intelligencia alkalmazásával bátran nyúlunk a technológia kínálta lehetőségekhez. Munkánk során minden esetben arra törekszünk, hogy ügyfeleinknek a legmagasabb szintű szaktudást és a legújabb technológiát biztosítsuk, emellett fontos problémáik megoldását még jobb, gyorsabb és okosabb megoldásokkal támogassuk”, mondta Deák László, a PwC Magyarország adótanácsadási üzletágvezető cégtársa.

„Az emberi képességek és a mesterséges intelligencia kínálta innováció párosításában hiszünk. Ezzel új korszak nyílik meg a hatékonyság, a pontosság, az összekapcsolhatóság, valamint az ügyfeleinknek nyújtott legmagasabb színvonalú jogi szolgáltatások terén” – emelte ki dr. Várszegi Zoltán, a Réti, Várszegi és Társai Ügyvédi Iroda PwC Legal irodavezetője.

A PwC ügyfelei számos előnyét élvezhetik a technológia alkalmazásának:

● A Harvey segítségével a PwC adó- és jogi tanácsadási szakértői számos területen, többek között a szerződések elemzése, a jogszabályi megfelelés, a követeléskezelés, az átvilágítás, valamint a szélesebb körű adó- és jogi tanácsadás terén tudnak ember által irányított és fejlett technológia alkalmazásával kidolgozott jogi megoldásokat nyújtani.

● A PwC és a Harvey együttműködése lehetővé teszi az ügyfelek szervezeten belüli jogi folyamatainak további ésszerűsítését.

● A PwC saját mesterséges intelligencia modelljeinek fejlesztését és tanítását is tervezi a Harvey segítségével, mellyel saját felhasználású, illetve az adó- és jogi tanácsadás ügyfelei számára biztosított, testre szabott termékek és szolgáltatások kidolgozását támogatja.

Forrás: PwC Magyarország


Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

A vállalati AI mint innováció és megfelelés

A technológia különböző hullámait a vállalatok sok esetben egy rájuk kényszerített tényezőként élhetik meg. Azonban, ha minden vállalat úgy gondolna a saját AI stratégiájára, mint az üzleti stratégiájának természetes meghosszabbítására és olyan tényezőket is figyelembe vesz, illetve organikusan beépít, amelyeket akár a fogyasztó, akár a szabályozó kényszerít ki, az látványos eredményhez vezethet. A Portfolio és a Wolters Kluwer Hungary szervezésében idén először megrendezett Digital Compliance by Design&Legaltech Konferencián a vállalatok feladatairól, az előttük álló kihívásokról és a technológia alkalmazásából fakadó versenyelőnyről is szó volt – a portfolio.hu összefoglalója.

2024. május 6.

A feketedoboz jelensége és következményei a mesterséges intelligencia alapú technológiákban

Vajon mennyire átlátható a mesterséges intelligencia működése? A „black box” kifejezés azt sugallja, hogy egy rendszer működése gyakran rejtély az emberek számára. De mi történik, ha például az OpenAI által fejlesztett ChatGPT algoritmus működését vizsgáljuk? És vajon ez a „fekete doboz” jelenség milyen kérdéseket vet fel a jogi és szabályozási követelmények teljesítésének képességéről, valamint a hibás döntésekért való felelősségről?