16 milliárdos bírságot kapott az Instagram Írországban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A felhasználók üzleti profilra váltottak, de nem tudták, hogy ezzel telefonszámuk és e-mail-címük is nyilvános lesz.

Az ír adatvédelmi hatóság 405 millió euróra, vagyis nagyjából 16,2 milliárd forintra büntette az Instagramot a kiskorú felhasználók magánéletének megsértése miatt – írta meg a BBC. A régóta húzódó ügy a gyerekek adataira, különösen a telefonszámukkal és az e-mail-címükkel kapcsolatos adatkezelésre fókuszált.

A lap beszámolója szerint néhányan üzleti profilra váltottak, hogy könnyebben elérjék a felhasználói fiókkal kapcsolatos adatokat, ám arról nem tudtak, hogy ezzel az adataik egy részét is nyilvánosságra hozzák. A cég anyavállalata, a Meta közölte: fellebbezni fog a döntés ellen.

A cég szóvivője szerint a kereset egy korábbi működési móddal foglalkozott, holott azóta már több lépést is tettek annak érdekében, hogy a felhasználók adatai biztonságban legyenek. „A 18 éven aluli felhasználók adatai eleve privátra vannak állítva, így azokat csak ők, illetve az általa ismert személyek láthatják” – emelte ki a szóvivő.

A BBC megjegyezte: az ír adatvédelmi hatóság soha nem szabott még ki ekkora bírságot a GDPR megsértése miatt.

(hvg.hu)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

A cégek többsége már foglalkozik a mesterséges intelligencia bevezetésével az adózási folyamatokba

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország. A vállalat éves adókonferenciáján bemutatott kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a cégek jelentős többsége már elkezdett foglalkozni azzal, hogy beépítse a mesterséges intelligenciát az adózási folyamataiba. A válaszadók azt is megosztották, hogy üzleti oldalról mi jelenti számukra a legnagyobb kihívást.

2024. november 19.

A dolgozók nagy többsége szerint a mesterséges intelligencia javítja munkája hatékonyságát

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.