2024-től csak elektronikus űrlapon alapítható kft. szerződésmintával


2024. január 1-től kezdődően amennyiben a korlátolt felelősségű társaság szerződésmintát alkalmaz, a létesítő okiratot kizárólag elektronikus nyomtatvány (űrlap) kitöltésével lehet elkészíteni.

A cégjogi tárgyú miniszteri rendeletek módosításáról szóló 11/2023. (VII. 20.) IM rendelet amely többek között a Cvhr. és az eCvhr., rendelkezéseit módosította, a  2019. június 20-i (EU) 2019/1151 európai parlamenti és tanácsi irányelvnek (Digitális Irányelv) való megfelelést szolgálja.

A cégeljárásban használható mintaszerződések (mintaokiratok) kizárólag elektronikus űrlapként lesznek elérhetőek. A rendeletben szereplő sémadefiníció alapján a nyomtatványfejlesztő (űrlapfejlesztő) cégek alakítják ki az űrlaposított szerződésmintákat. A számítógépes alkalmazás segítségével történő kitöltés azonban nem jelenti azt, hogy a kitöltött, így egyedi létesítő okiratként alkalmazott szerződésminta csak elektronikus formában létezhet. A kitöltött minta továbbra is kinyomtatható és a felek által kézzel aláírható, amennyiben az elektronikus aláírás feltételei nem biztosítottak. Ebben az esetben továbbra is az aláírt papíralapú szerződésmintát kell a jogi képviselőnek elektronikus okirattá alakítania és csatolnia mellékletként a cégbejegyzési (változásbejegyzési) kérelemhez.


Hogyan tudja egy jól kiválasztott informatikai szoftver támogatni a nyomtatványok kitöltését, továbbá ezen kitöltött nyomtatványoknak az előírt formátumban történő benyújtását? Ismerje meg a Cégeditor szoftvert!


A cikk a Wolters Kluwer Hungary Kft. termékeire/szolgáltatásaira vonatkozó reklámot tartalmaz.




Kapcsolódó cikkek

2024. május 9.

Ezentúl minimum két év jótállást kell vállalni a tartós fogyasztási cikkekre

Tíz fogyasztóvédelmi tárgyú kormányrendelet módosítását tartalmazza a fogyasztóvédelemmel összefüggő kormányrendeletek módosításáról szóló jogszabálycsomag, amely érinti egyebek mellett a légi személyszállítás, a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállásának a szabályait, a kereskedelmi tevékenységek végzésének a feltételeit, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződéseket, illetve az adatok végleges hozzáférhetetlenné tételét lehetővé tevő alkalmazás biztosításával kapcsolatos eljárási szabályokat is. A változások egy részét 2024. május 8-tól kezdődően alkalmazni kell.

2024. május 7.

NIS2: ki legyen az információs rendszerek biztonságáért felelős személy?

A kiberbiztonsági tanúsításról és a kiberbiztonsági felügyeletről szóló „Kibertan-törvény” hatálybalépésével kezdetét vette Magyarországon is az EU új NIS2 (Network Information System v2) irányelvének átültetése a hazai jogrendbe. Ezek az információvédelmi követelmények minden eddiginél szélesebb kört érintenek, az előzetes becslések alapján közvetlenül 2500-3000 társaság került a hatálya alá. Az érintett cégeknek  2024. június 30-ig már csak alig két hónap áll rendelkezésükre, hogy bejelentkezzenek a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatóságához (SZFTH).  A regisztráció során adminisztratív és technikai jellegű cégadatok megadása mellett az információs rendszerek biztonságáért felelős személy (IBF) adatait és elérhetőségét is fel kell tüntetni. Kóczé Péter a Grant Thornton nemzetközi üzleti- és adótanácsadó cég digitális üzletágának vezetője segít átgondolni, hogy mi alapján válasszuk ki a cég számára optimális megoldást.