A vállalkozásoik felét már érte kibertámadás


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Minden nyolcadik cégnek törték már fel weboldalát, közösségi média felületét vagy próbálkoztak meg ezzel – derül ki a K&H kutatásából.

A cégek 51 százalékát érte eddig kibertámadás, tudtuk meg a K&H mikro-, kis- és középvállalkozások körében végzett kutatásának eredményeiből. Az interneten keresztül érkező fenyegetések akár jelentős anyagi kárt is okozhatnak a kkv-knak.

Kis lépés a cégnek, nagy lépés a digitális biztonságnak

Az erős jelszavak használata, a szoftverek folyamatos frissítése, a Wi-Fi hálózat biztonságossá tétele vagy az illegális szoftverek elkerülése minimális energiabefektetést igényelnek, ám ezen óvintézkedések már önmagukban is hatékonyan csökkentik a kockázatokat. Emellett érdemes elkerülni azokat az alkalmazásokat, amelyek a számítógép távoli vezérlését teszik lehetővé. Ha ugyanis ezt sikerül feltörniük a támadóknak, teljesen átvehetik az irányítást a készülék felett. „Az egyszerűen betartható, viszonylag kis erőfeszítést igénylő megoldások mellett a munkatársakat is kell képezni, méghozzá digitálisan. Lehet ugyanis bármilyen profi és biztonságos a rendszerünk, ha valaki rákattint egy rosszindulatú linkre. A sebezhetőség tehát a technológián és a felhasználókon egyaránt múlik” – hívta fel a figyelmet az edukáció fontosságára Rammacher Zoltán, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője.

GDPR

A cégek eddig legnagyobb részben adathalász leveleket kaptak (35%), ezt követik a zsarolóvírusok, emailben vagy interneten érkező vírustámadások (29%). A vállalkozások 13 százalékának törték már fel weboldalát, közösségi oldalát vagy próbálkoztak meg ezzel. Anyagi kárt viszont mindössze a kkv-k tizedének okoztak a támadások.

A középvállalkozások vannak leginkább veszélyben

A legnagyobb kkv-k, azaz a 300 millió és 2 milliárd forint közötti árbevételű középvállalkozások ellen irányult messze a legtöbb rosszindulatú támadás, 68 százalékuknak volt már része ilyenben. A 100 és 300 millió forint közötti árbevételű kisvállalkozások esetében ez az arány 48 százalék, a legfeljebb 100 millió forint árbevétellel rendelkező mikrocégeknek pedig éppen felét érte már támadás.

Ennek fényében némileg meglepő, hogy az utóbbi egy évben a cégek 52 százaléka semmilyen módon nem igyekezett megelőzni a kibertámadásokat. Akik ezt mégis megtették, azok körében a legnépszerűbb intézkedés az új biztonsági előírások bevezetése vagy a meglévők fokozása volt. Ez nagyjából minden harmadik kkv-nál (31%) történt meg. Emellett a vállalkozások 22 százaléka vette igénybe külső IT biztonsági szakember vagy cég segítségét.

(Jogászvilág)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.