Aggódik az EB a szelektív forgalmazás miatt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A korlátozó forgalmazási gyakorlat szűkíti a versenyt az Európai Bizottság ágazati zárójelentése szerint.


 Az e-kereskedelem bővülése komoly hatást gyakorolt a vállalkozások forgalmazási stratégiáira és a fogyasztói magatartásra, az online kereskedelmi vállalkozásoknál előforduló korlátozó forgalmazási gyakorlat azonban szűkíti a versenyt – egyebek mellett ezt állapította meg az Európai Bizottság ágazati  zárójelentése, amelyet Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos ismertetett Brüsszelben szerdán.

A gyártók egyre inkább alkalmazzák a szelektív forgalmazási rendszereket, amelyekben a termékeket csak előre kiválasztott, hivatalos értékesítők értékesíthetik, lehetővé téve ezzel, hogy a gyártók megfelelőbben ellenőrizhessék forgalmazási hálózataikat. Emellett növekvő mértékben használnak szerződéses korlátozásokat a termék forgalmazásának jobb ellenőrzése céljából.

A tájékoztatás szerint az üzleti modelltől és stratégiától függően a felsorolt korlátozások különféle formát ölthetnek, mint például az árazási korlátozások, piactérre (platformra) vonatkozó tilalmak, az ár-összehasonlító eszközök használatának korlátozásai, valamint a kizárólag online szereplők kizárása a forgalmazási hálózatokból.

]

 

Az uniós biztos véleménye szerint az alkalmazott gyakorlatok egy része a termékforgalmazás minőségének javításával igazolható, jelentős részük azonban indokolatlanul akadályozza a fogyasztókat abban, hogy könnyebben vásárolhassanak termékeket a határokon túlról, hogy hozzájussanak a nagyobb termékválaszték és az alacsonyabb e-kereskedelmi árak előnyeihez.

Kijelentette: egyensúlyt kell teremteni az online és a hagyományos kiskereskedők érdekei között. Mindez a fogyasztók érdekét szolgálja, továbbá elősegíti az uniós versenyszabályok érvényesítését az e-kereskedelmi piacokon.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 5.

A Hell pert indít a Forbes ellen, és újra visszahívatná a lap legfrissebb számát

A HELL Energy Magyarország Kft. közleményben tudatta, hogy kezdeményezi a Forbes legfrissebb számának visszahívását, és beperli a magazin kiadóját. A cég 2019-ben egyszer már pert indított a Forbes Magyarország ellen azért, hogy ne kerüljenek nyilvánosságra a tulajdonosaik személyes adatai a magazin évi rendszerességgel jelentkező, 50 leggazdagabb magyart listázó cikkében.

2024. szeptember 3.

Sokan elfelejtik: visszaigényelhető a behajthatatlan követelésekre jutó áfa

Bár már 4 éve adott a lehetőség, még mindig kevesen gondolnak arra, hogy a behajthatatlan követelésekre megfizetett áfát visszakérjék az adóhatóságtól. Érdemes pedig megfontolni ezt a lehetőséget, mert az ehhez szükséges eljárás nem bonyolult, és a legtöbb esetben sikeresen zárul– tájékoztat a Niveus Consulting Group.