Burkolt reklámért bírságolt a GVH


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

 Megtévesztő étrend-kiegészítő- és gyógyszerreklámok miatt bírságolt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), a jogsértésért összesen több mint 38 millió forint bírságot szabtak ki több cégre – közölte a versenyhivatal


A GVH döntése szerint a Pharma Nord Kft. és a Pharma Nord ApS. egyetemlegesen 37 284 000 forint, a Galenus Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó Kft. pedig, mivel a cég felelőssége csak a szerkesztői tartalomnak álcázott reklámok miatt állt fenn, egymillió forint bírságot köteles fizetni.

A GVH megállapította: a két Pharma cég egybek mellett jogsértően reklámozta több termékét, a vény nélkül kapható gyógyszert nem az alkalmazási előírás alapján mutatta be, az egyes étrend-kiegészítők népszerűsítése pedig nem felelt meg az ágazati szabályoknak. A két vállalkozás burkolt reklámot tett közzé a Galenus Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó Kft.-vel együttműködésben a Patika Magazin Partner mellékletében.

A GVH szerint jogsértők voltak a Glukozamin Pharma Nord reklámjai, mert más szerekhez viszonyítva tartalmazott állításokat. A hatóság szerint a Bio-Króm és a Bio-Króm DIA étrend-kiegészítő gyógyhatására utaló állítások is jogsértőek voltak, mert gyógyhatás nem tulajdonítható élelmiszernek az ágazati rendelkezések szerint, ahogy a Bio-Quinone Q10 Super, a Seleno Q10 és a Bio Szelénium 100+cink+vitaminok reklámjaiban sem.

A GVH súlyosító körülményként értékelte többek között azt, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat mintegy két évig tartott és sérülékeny fogyasztókat is elért. Emellett a burkolt reklámot tekintve súlyosító körülmény volt, hogy a szerkesztői tartalomnak álcázott reklám súlyos jogsértésnek tekinthető. A GVH enyhítő körülményként vette figyelembe az eljárás alá vontak érdemi megfelelési erőfeszítéseit, a szerkesztői tartalomnak álcázott reklám esetében pedig azt, hogy utóbbival felhagytak a vállalkozások.


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 26.

Mi lehet a cégem neve?

Egy új vállalkozás megszületésekor az egyik központi kérdés, hogy a tulajdonosok milyen nevet adjanak az új cégük részére, főként, ha azt szeretnék a tevékenységük reklámozásához, akár egy új brand létrehozásához is felhasználni. De a cégnév felhasználása kapcsán vannak olyan szabályok, amelyek a tagok, részvényesek fantáziájának korlátokat szabnak.