Csak a Cégközlönyben jelenhet meg a cég közleménye?


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A címben feltett kérdésre a jelen cikk szerzője, Dr. Zalavári György ügyvéd szerint a válasz egyszerű: „Nem, más online felületen is közzé tehető a gazdasági társaság hivatalos közleménye.” De miért is fontos ez?

Alapesetben a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény (Ctv.) szerint a cégeljárás két fontos elemét, a cégnyilvánosságot és a közhitelességet garantálja a közlemények megjelenése és a mindenki számára biztosított elérhetősége. Ez ezért lényeges, mert a gazdaság működése során mind a vállalkozások, mind a fogyasztók fontos érdeke, hogy könnyen, megbízható információhoz férhessenek hozzá a cégek működéséról, képviselőiről, tulajdonosairól. Ezen elvek érvényesülését a törvény szerint a cégbíróság, a céginformációs szolgálat, valamint a Cégközlönyben történő közzététel biztosítja és ez szolgálja azt is, hogy a piac szereplői hiteles információk birtokában hozhatnak döntéseket.

A Cégközlöny az igazságügyért felelős miniszter által vezetett minisztérium hivatalos lapja, amely elektronikus formában jelenik meg a cegkozlony.hu internetes oldalon.  Az egyes lapszámaiba való betekintés, a lapszámok letöltése és a keresőprogram használata ingyenes mindenki számára.

A cégek létrejöttével, adataik módosításával, megszűnésükkel kapcsolatos cégbírósági végzések és a cégek közvetlenül közzétett közleményei (például az átalakulások kapcsán) képezik főként a Cégközlöny tartalmát.

De dönthet úgy a gazdasági társaság, hogy a Cégközlöny helyett a közleményeket a cég honlapján teszi közzé. Ez ugyanúgy megfelelő közzétételnek minősül, azzal, hogy a közzététel igazolásaként a cég a honlap közzététel céljára szolgáló helyének pontos megjelölését köteles megadni. Ahhoz, hogy a cég ezen lehetőséggel élhessen, ezt a döntését és az elektronikus elérhetőségét, honlapját a cégjegyzéknek előzetesen be kell jelentenie. A honlapon való közzététellel egyidejűleg a cégnek a közleményeit az ismert hitelezői számára közvetlenül, elektronikus úton is meg kell küldenie, ha azt ismerik.

A cég köteles a bejelentett, a közlemények megjelentetésére fenntartott honlapját folyamatosan működtetni, és a közlemények megtörténtének időpontját a honlapom fel kell tüntetnie.

Ha bármely cég Cégközlönyben vagy honlapján megjelent közleményei kapcsán kérdése merül fel, keresse szakértőnket annak megválaszolására.

A cikk szerzője dr. Zalavári György senior partner ügyvéd. Az Ecovis Hungary Legal a Jogászvilág.hu szakmai partnere.

ECOVIS 202107


Kapcsolódó cikkek

2024. október 31.

Az EU eljárást indított a Temu ellen a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabály alapján

Az Európai Bizottság eljárást indított csütörtökön a Temu ellen annak megállapítására, hogy a kínai online kereskedelmi óriásvállalat megsértette-e a digitális szolgáltatásokról szóló jogszabályt az illegális termékek értékesítésével, a szolgáltatás esetleges függőséget okozó kialakításával, a felhasználók számára vásárlások ajánlására használt rendszereivel, valamint az adatokhoz való hozzáféréssel kapcsolatos területeken.Az uniós bizottság közleménye szerint a vizsgálat a Temu által szeptember végén benyújtott kockázatértékelési jelentés alapján indult, és arra összpontosít, hogy a vállalat rendszerei arra szolgálnak-e, hogy korlátozzák a nem megfelelő termékek értékesítését az Európai Unióban.

2024. október 30.

Mit tehet a munkavállaló, ha elfogyott az éves fizetett szabadsága?

Év vége közeledtével felmerül a kérdés, pontosan mi történik, ha valakinek elfogy az éves szabadságkerete. Az éves fizetett szabadság a munka világában alapvető jog, amelyet minden munkavállaló igénybe vehet. A szabadság kiadása mindig a munkáltató felelőssége és kötelezettsége, ennek ütemezése során számos jogszabályi előírást kell figyelembe vennie.

2024. október 29.

Rangos nemzetközi díjjal ismerték el a UCC AI-alapú ügyfélszolgálati megoldásait

A szakmai zsűri döntése alapján a United Call Centers (UCC) elnyerte a rangos Titan Business Awards díjat az ügyfélszolgálat – mesterséges intelligencia kategóriában. Az idén 25 éves magyar szolgáltató cég az általa fejlesztett, mesterséges intelligencián (AI) alapuló ügyfélszolgálati megoldásaival a legmagasabb, platina fokozatot szerezte meg.